مشهد - ايرنا - مدير اجرايي طرح نوسازي بافت فرسوده آبكوه گفت: پنج هزار و 800 ميليارد ريال براي نوسازي بافت فرسوده آبكوه در سال آينده اختصاص يافت.

'حسن امجد يزدي' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دو هزار ميليارد ريال از اين مبلغ از محل فروش اوراق مشاركت، دو هزار و 400 ميليارد ريال از محل فروش دارائيها و مابقي از محل درآمد ناشي از صدور پروانه تامين مي شود.

وي با بيان اينكه سه هزار و 600 ميليارد ريال از اين مبلغ براي تملك اراضي و واحدهاي مسكوني هزينه مي شود اظهار كرد: مساحت كل بافت فرسوده آبكوه 33 هكتار است كه 23 هكتار آن بايد تملك شود و 10 هكتار ديگر متعلق به شهرداري است.

امجد يزدي گفت: در طرح مصوب نوسازي بافت آبكوه 29 بسته سرمايه گذاري براي اين بافت تعريف شده است.

وي با بيان اينكه جمعيت ساكن اين بافت هشت هزار نفر است ادامه داد: عمليات نوسازي بافت آبكوه از سال 1390 آغاز و تاكنون 11 هكتار از اين بافت تملك شده است.

وي افزود: فرايند تملك اين بافت تا سال 1395 و عمليات نوسازي آن تا سال 1398 به پايان مي رسد.

وي با اشاره به مصوبه شواري اسلامي شهر مشهد مبني بر آزادسازي 33 قطعه 250 متري در شمال شرقي اين بافت گفت: تاكنون 25 نفر از ساكنين بافت مزبور براي ساخت اين قطعات اعلام آمادگي كرده و پنج قطعه نيز براي ساخت واگذار شده است.

امجد يزدي از انتقال مركز فرماندهي پليس راهور خراسان رضوي از اين بافت تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: با سرمايه گذار تفاهم نامه اي مبني بر ساخت مجتمع تجاري اداري در اين ملك به مساحت حدود هشت هزار متر مربع و ارزش سرمايه گذاري هزار و 790 ميليارد ريال منعقد شده است.

وي با بيان اينكه 54 درصد از اراضي بافت آبكوه به اجراي پروژه هاي غيرانتفاعي تخصيص يافته است اظهار كرد: احداث پاراكلينيك درماني، مجتمع كتاب، توقفگاه عمومي و يك مجتمع براي انجام فعاليتهاي خودرويي از جمله طرح هاي مصوب براي اجرا در اين بافت است.

آبكوه كه در گذشته روستايي در حاشيه مشهد بود اينك با اتصال به روستاي سعدآباد در مجموع سكونتگاه يكپارچه اي معروف به محله قلعه آبكوه را با هشت هزار نفر جمعيت در مشهد شكل داده اند.

طرح نوسازي اين بافت دي ماه 1389 از سوي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري مشهد به پيمانكار ابلاغ شد.

مساحت شهر مشهد حدود 560 كيلومتر مربع مي‌باشد كه 25 درصد اين مساحت را بافت فرسوده تشكيل مي دهد.

7505 / 6053