زنجان - ایرنا - زوج دوچرخه سوار سوئیسی گفتند: تاریخ، بناهای قدیمی و باستانی و مردم ایران ما را مجذوب خود و ذهنیت ما را نسبت به ایران و ایرانیان بهتر كردند.

آنا آدام و كالادیو كالاماتیدی زن و شوهر سوئیسی شامگاه جمعه در حاشیه برنامه گذر نوروز زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: پیش از سفر به ایران، یكی از دوستانمان كه به این كشور سفر كرده بود، از زیبایی های آن تعریف و ما را به سفر به آن تشویق كرد.

این زوج دوچرخه سوار كه سفر خود را از پنج ماه و 15 روز قبل، از سوئیس با دوچرخه آغاز كرده اند، ادامه دادند: ما یك ذهنیت خوب نسبت به ایران داشتیم، اما این نوع تفكر پس از ورود به ایران و مواجهه با تاریخ و مردم آن نسبت به گذشته خیلی بهتر شد.

آنا و كالادیو كه ابتدا وارد ایران شده بودند و سپس در مواجه با سرمای پاییز و زمستان این كشور را ترك و راه عمان و مسقط در پیش گرفته بودند، گفتند: پس از سفر به استانبول وارد ایران شدیم، اما سرمای زیاد ایران ما را به طرف عمان هدایت كرد.

این زوج سوئیسی یادآورشدند: هوا كه بهتر شد از طریق بندر هرمز وارد ایران شدیم و مسیر بندر هرمز، بندر عباس، لار، شیراز، یزد، اصفهان، كاشان، تهران، قزوین و رشت را در پیش گرفتیم و اكنون در زنجان هستیم.

این زوج دوچرخه سوار با بیان اینكه از شهر و گنبد سلطانیه نیز بازدید كرده اند، از ادامه حضور خود تا دو ماه آینده در ایران خبر دادند.

آنا و كالادیو هدف خود را گردشگری معرفی كردند و مقصد نهایی خود را آفریقا خواندند.

این زوج دوچرخه سوار سوئیسی تاكید كردند: پس از برگشت به كشور خود به حتم جاذبه‌های ایران و مردم آن را تبلیغ خواهند كرد.

شهرداری زنجان روز جمعه با اجرای طرح 'گذر نوروز' میزبان عمو نوروز بود و از صبح این روز حد فاصل تقاطع سبزه میدان تا چهار راه انقلاب خیابان امام خمینی(ره) را مسدود كرد و در خیابانی بدون ماشین روزی خاطره انگیز را برای شهروندان رقم زد.

3001/6085