اروميه - ايرنا - معاون فني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: هم اكنون 20 درصد فضاهاي آموزشي كشور توسط خيرين در دست ساخت است.

امان الله عباسي روز شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاري و صنعتي ماكو افزود: از سال 85 تاكنون خيرين مدرسه ساز 30 هزار ميليارد ريال در زمينه ساخت مدارس هزينه كرده اند.

وي اظهار كرد: 100 هزار ميليارد ريال نيز در اين مدت توسط دولت در زمينه استانداردسازي و ايمني سازي و احداث مدارس اختصاص يافته و هزينه شده است.

وي سرانه فضاي آموزشي كشور براي هر دانش آموز را پنج مترمربع اعلام كرد و گفت: با عنايت و توجه به سند چشم انداز آموزش و پرورش اين سرانه به 5،7 مترمربع رسيده است و تلاش داريم آنرا به استانداردهاي جهاني نزديك كنيم.

وي افزود: هدف دولت در زمينه مدرسه سازي و فضاهاي آموزشي تكميل طرح هاي نيمه تمام است و الان بيش از 5500 پروژه نيمه تمام در كشور وجود دارد.

وي اضافه كرد: امسال يك هزار پروژه تكميل و افتتاح شده و بقيه نيز در حال اجراست.

معاون فني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از احداث يك باب مدرسه هنرستان 12 كلاسه در شهرستان ماكو، يك باب مدرسه 8 كلاسه در پلدشت و يك دستگاه مدرسه شبانه روزي 6 كلاسه در شوط در سال 94 خبر داد.

حجت الاسلام ايوب رنجبري امام جمعه ماكو نيز در اين نشست با اشاره به اينكه سند تحول آموزش و پرورش 13 بند است گفت: نبايد تمام توان و انرژي را در يكي از بندها كه احداث فضاي آموزشي است متمركز كرد.

وي افزود كيفيت آموزش و توجه به تربيت مديران، معلمان و دانش آموزان و توسعه فرهنگي و مهارت هاي سلامتي جسمي و روحي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در كنار توسعه فيزيكي مراكز آموزشي امكانپذير است.

وي افزود: توسعه با توازن امكانپذير است و ساخت و ساز در كنار فرهنگ سازي معني پيدا مي كند.

منطقه آزاد ماكو شامل شهرهاي ماكو، شوط و پلدشت است كه در شمال آذربايجان غربي واقع شده اند.

7130/6008