مشهد – ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: ارتفاعات جنوبي شهر مشهد پاكسازي و با متصرفين برخورد شده است.

عليرضا رشيديان شامگاه يكشنبه در حاشيه يكصد وچهارمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان رضوي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا با مديران متخلفي كه در ارتفاعات جنوبي شهر زمين هايي را تصرف كرده بودند برخوردي صورت گرفته است يا خير؟ افزود: در ابتدا بايد به اين نكته اشاره كنم كه ما مدير متخلفي در استان نداريم و اين موضوع متاسفانه توسط برخي رسانه ها عنوان شده است.

استاندار خراسان رضوي خاطر نشان كرد: دولت بودجه مناسبي را در حوزه كمربند سبز مشهد اختصاص داده و در اين ميان شهرداري نيز بودجه اي مشابه را براي كمربند سبز نواحي جنوبي و شمالي شهر مشهد به تصويب رسانده است.

وي تصريح كرد: برخي از مطالبي كه توسط يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عنوان شده در حال بررسي است و ان شاالله به زودي اين مشكلات حل مي شود.

يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي چندي پيش در حاشيه مراسم شوراي عالي آموزش و پرورش خراسان رضوي عنوان كرده بود كه رد پاي فساد مالي در ارتفاعات جنوبي شهر مشهد ديده مي‌شود و صددرصد، مسائل مالي در آن نقش بسياري دارد.

وي عنوان كرده بود تخلفات زمين‌خواري و دست‌كاري در اراضي منابع طبيعي و محيط زيست را بررسي كرده‌ام و اين مشكلات بار‌ها در مديريت شهري مطرح شده و بايد به آن رسيدگي شود.

اين نماينده مجلس اظهار كرده بود برخورد با تخلفاتي مانند موضوع تخلف در ارتفاعات جنوبي مشهد فقط با تذكر اثربخش نخواهد بود و نيازمند اقدام جدي مسئولان در اين حوزه است و در حال حاضر‌ هم مشخص است كه فساد مالي گسترده‌اي در اين موضوع وجود دارد.

به گزارش ايرنا حكم قلع 12 موردساخت و ساز غيرمجاز به مساحت 20 هكتار دي ماه امسال با حضور نمايندگان دستگاه هاي قضايي، نيروي انتظامي و شهرداري مشهد در اراضي كمربند سبز مشهد در منطقه خسروآباد اجرا شد.

از سال 74 اجراي پروژه كمربند سبز مشهد با هدف جلوگيري از زمين خواري و تصرفات عدواني و ايجاد فضايي براي تنفس شهر در دستور كار سازمان محيط زيست و شهرداري قرار گرفت.

تا سال 1404 ، كمربند سبز مشهد بايد به مساحت 13 هزارهكتار و با تعداد دو ميليون اصله درخت دور تا دور مشهد را فرا بگيرد و به بهره برداري برسد.

7498/1211