یزد - ایرنا - مسوول روابط عمومی ستاد نوروزی اسكان مسافران اداره كل آموزش و پرورش استان یزد از اسكان نزدیك به سه هزار نفر، چهارشنبه شب در اماكن اقامتی فرهنگیان این استان خبر داد.

محمد رضا قانع روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این افراد در قالب 574 خانوار در مدارس و اماكن از پیش تعیین شده كه آماده سازی و تجهیز شده بود مستقر شدند.

وی با بیان اینكه این افراد در قالب پنج هزارو 930 نفر روز بودند افزود: دو هزارو 473 نفر از این تعداد را فرهنگیان و بقیه هموطنان غیر فرهنگی تشكیل می دهند.

رییس روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش یزد پیشتر گفته بود: حدود چهار هزار كلاس در شهرستانها و مناطق 14 گانه آموزش و پرورش این استان برای اسكان مسافران تجهیز شده است .

قانع افزود: افزون بر یكهزارو 200 نفر، خدمات اسكان نوروزی را در 15 پایگاه، 418 مدرسه ،خانه های معلم و مراكز رفاهی به مسافران نوروزی ارائه می كنند.

وی به برپایی سه پایگاه پذیرش مسافران درشهر یزد اشاره كرد و افزود: به منظور فراهم آوردن زمینه سهولت دسترسی مسافران، این پایگاهها در مبادی سه گانه ورودی شهر یزد استقرار یافته اند .

این مسوول به نصب حدود 100 بنر اطلاع رسانی و مسیریابی در شهرستانها و مناطق استان اشاره كرد و گفت:علاوه بر این تمامی اطلاعات مورد نیاز مسافران در سایت اداره كل آموزش وپرورش به نشانی yazdedu.ir منعكس شده است.

استان یزد بعنوان نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان از آثار بی نظیر و منحصر بفردی همچون مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع، زندان سكندر، بقعه 12 امام و آتشكده زرتشتیان برخوردار است كه همه ساله بیشترین بازدید كنند را به خود اختصاص می دهند.

این استان یا یك میلیون 50 هزار نفر جمعیت دارد در مركز جغرافیایی ایران قرار دارد.ك/1

6197/7547