تهران- ایرنا- پنتاگون قصد دارد 400 نظامی اضافی مجهز به سامانه موشك انداز سطح به سطح به نیروهای خود مستقر در كره جنوبی ملحق كند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، یك سخنگوی پنتاگون ضمن بیان این مطلب افزود: اعزام یگان های موشكی و نظامیان بیشتر به كره جنوبی به درخواست فرماندهان نظامی آمریكا در كره جنوبی نیست؛ بلكه براساس برنامه سازماندهی مجدد داخلی ارتش برای افزایش شمار گردان های موشك اندار سطح به سطح متحرك در هر تیپ توپخانه صحرایی از 2 به 3 واحد در سطح جهان است.

براساس این گزارش، یگانی كه قرار است در كره جنوبی در یك دوره 9 ماهه مستقر شود، گردان دوم از تیپ توپخانه صحرایی «فورت هود» تگزاس خواهد بود.

شمار نظامیان آمریكا مستقر در كره جنوبی اكنون 28 هزار و 500 تن است.

روسیه و چین پیش از این با طرح پیشنهادی واشنگتن برای راه اندازی سامانه ضدموشك بالستیك در كره جنوبی مخالفت كرده اند.

الكساندر تیمونین سفیر مسكو در سئول با یادآوری تصمیم پنتاگون برای استقرار سامانه یاد شده، گفت كه این كار نه تنها در شبه جزیره كره، بلكه در كل منطقه شمال شرقی آسیا، تنش خواهد آفرید.

وی تاكید كرد، موضع مسكو این است كه استقرار سامانه تاد (THAAD) آمریكا، سبب تقابل در منطقه خواهد شد.

«لیو جیانچائو» معاون وزیر امور خارجه چین نیز نگرانی پكن را از استقرار سامانه تاد در كره جنوبی ابراز كرده است.

آمریكا قصد دارد به بهانه جلوگیری از تهدید كره شمالی و برنامه موشكی این كشور، حضور نظامی خود را در كره جنوبی افزایش دهد.

همچنین كره شمالی 21 اسفند در تداوم رویكرد اعتراض آمیز به رزمایش مشترك كره جنوبی و آمریكا، هفت فروند موشك زمین به هوا از نزدیكی مرز دو كره به سوی دریای شرق چین شلیك كرد.

همچنین كره شمالی 11 اسفند و پیش از شروع رزمایش مشترك نظامی آمریكا و كره جنوبی و در اعتراض به آن، از منطقه «نامپو» در غرب، دو موشك كوتاه برد شلیك كرد كه موشك های شلیك شده پس از مسافتی حدود 490 كیلومتر وارد دریای شرقی شدند.

خاورم**1486** 2023