به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، در اطلاعیه شماره 21 ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر آمده است: گروه های بازرسی به منظور نظارت جامع بر نحوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی و كسب نظرات آنها در راستای ارزیابی و ارتقای امكانات و خدمات گردشگری به 31 استان كشور اعزام شده اند.
ستاد مركزی هماهنگی خدمات از گردشگران نوروزی درخواست می كند هرگونه نقصان در خدمات گردشگری را به واحدهای رسیدگی به شكایات مستقر در ستادهای اجرایی خدمات سفر در ادارات كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر یك از استان ها اطلاع دهند.
این اطلاعیه می افزاید: همچنین سامانه 09629 نیز به صورت شبانه نوروزی آماده دریافت شكایات و پیشنهادات مسافران و گردشگران از خدمات گردشگری شامل مراكز اقامتی، تورهای مسافرتی، مجتمع های بین راهی و پذیرایی است.
بر اساس گزارش سازمان میراث فرهنگی، در ادامه این اطلاعیه آمده است: علاوه بر انتقال شكایات خدمات گردشگری، مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به مراكز ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها كه در محل های پرتردد استقرار یافته اند، نیاز به اسكان، اطلاعات، امور بهداشتی و ایمنی خود را در سفرهای نوروزی تامین كنند.
این اطلاعیه اضافه می كند: اكنون علاوه بر سامانه جامع اطلاعات گردشگری و رسیدگی به شكایات 09629، شماره های ارتباط با مردم 134 آخرین وضعیت آب و هوایی، 112 امداد و نجات جاده ای، 115 اورژانس، 141 اطلاع رسانی راه های كشور، 124 اعلام شكایات از گرانفروشی و 1540 وضعیت محیط زیست در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است.
فراهنگ ** 7537 ** 1071
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
تهران - ایرنا - ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت شهادت جانسوز بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، از هموطنان درخواست كرد شكایت های خود را از نحوه خدمات رسانی بخش های مختلف گزارش دهند.