اردبيل - ايرنا- مديرعامل هلال احمر استان اردبيل گفت : در دو روز گذشته در جريان چهار تصادف رانندگي در محورهاي ارتباطي استان هشت نفر مصدوم شدند كه امداگران اين جمعيت به ياري آنها شتافتند.

بهرام غيبي روز سه شنبه افزود: پنج نفر از اين حادثه ديدگان توسط نجاتگران هلال احمر به مراكز درماني انتقال داده شده، يك نفر درمان سرپايي شده و 2 نفر نيز توسط اورژانس به مراكز درماني منتقل شده اند.

وي بيان كرد: 2 فقره از اين تصادف ها در محور اردبيل به خلخال، يك فقره در محور اردبيل به مغان و يك فقره هم در محور اردبيل به سرعين رخ داده است.

غيبي با اشاره به تعداد نيروها و امكانات به كار گيري شده براي امداد رساني به اين تصادف هاي جاده اي تشريح كرد: در اين تصادف ها هلال احمر استان با به كار گيري 15 نفر نجاتگر، پنج تيم عملياتي، 4 دستگاه آمبولانس و يك دستگاه خودروي ست نجات به ياري هموطنان شتافته اند.

به گزارش روابط عمومي هلال احمر استان اردبيل ، غيبي همچنين از راهنمايي سه هزار و 392 مسافر ورودي به استان اردبيل توسط اعضاي هلال احمر اين استان در چادرهاي طرح ايمني و سلامت در روزهاي اول و دوم فروردين ماه خبر داد.

مديرعامل هلال احمر استان اردبيل افزود: 290 نفر از اين مسافران به نمازخانه، 260 نفر به فضاي دوستدار كودك و 588 نفر به پايگاه هاي سلامت هلال احمر استان مراجعه كرده اند.

وي با بيان اينكه در دو روز اول تعطيلات نوروزي شش هزار و 87 بروشور و محصولات فرهنگي توسط چادرهاي هلال احمر در بين مسافران توزيع شده است، ادامه داد: اين خدمات توسط 80 نفر روز از اعضاي هلال احمر به هموطنان ارائه شده است.

وي گفت: در طرح ايمني و سلامت نوروزي 16 پست ثابت، 3 پست سيار(طرح سحاب)، 10 فضاي دوستدار كودك و 14 ايستگاه سلامت در سطح استان برپا كرده است

6016