گچساران - ايرنا - رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميزان مراجعه به مراكز اورژانس اين استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش يافت.

جلال پوران فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تفكيك بخش اتفاقات و بيماران سرپايي و افزايش تعداد پزشكان از دلايل اصلي بهبود خدمات اورژانس در كهگيلويه و بويراحمد است.

وي اظهار كرد: 17 هزار نفر در نوروز امسال از خدمات اورژانس بيماران سرپايي و بستري در بيمارستان هاي شهيد رجايي شهر دوگنبدان، امام سجاد و شهيد بهشتي شهر ياسوج و امام خميني(ره) شهر دهشت در اين استان بهره مند شدند.

رييس مركز حوادث فوريت هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: از اين تعداد 15 هزار و 500 مورد در بخش بيماران سرپايي و يك هزار و 200 مورد در بخش بستري بوده است.

وي بيان كرد: اورژانس تازه تاسيس بيماران سرپايي بيمارستان شهيد رجايي شهر دوگنبدان با شش هزار و 400 مراجعه در بخش سرپايي و بستري داراي بيشترين ميزان مراجعه بوده است.

پوران فر ادامه داد: رضايتمندي مردم و كاهش اعزام به شهرهاي ديگر از مهمترين دستاوردهاي افزايش خدمات اورژانس در كهگيلويه و بويراحمد است.

وي با اشاره به اعزام 23 مصدوم تصادف در يك نيمه شب به بيمارستان شهيد رجايي شهر دوگنبدان از مردم خواست براي بيماري هاي غير اورژانسي در وقت صبح مراجعه كنند تا زمان بيشتري براي خدمات رساني به بيماران اورژانسي باقي بماند.

رييس مركز حوادث فوريت هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به حضور شش متخصص طب اورژانس در چهار بيمارستان بزرگ كهگيلويه و بويراحمد، افزايش تعداد پزشكان و متخصصان را از برنامه هاي بهبود خدمات اورژانس ذكر كرد.

8143/6162