تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

تهران-ایرنا-سازمان غذا و داروی آمریكا داروی جدید رتینوپاتی (كاهش دید) برای بیماران مبتلا به دیابت را تایید كرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این داروی تزریقی Eylea نام دارد و برای درمان رتینوپاتی دیابتی در بیماران مبتلا به ادم ماكولای دیابتی تجویز می شود.

شبكیه (رتین) در قسمت انتهای كره چشم قرار دارد. نور وارد شده به چشم باعث تشكیل تصویر روی شبكیه می شود. تصویر ایجادشده روی شبكیه به علایم عصبی تبدیل می شود و علایم به وسیله اعصاب بینایی به مغز ارسال می شوند. دیابت باعث آسیب به شبكیه (رتین) و ایجاد رتینوپاتی می شود. رتینوپاتی دیابتی در موارد شدید منجر به نابینایی بیمار می شود.

رتینوپاتی دیابتی (DR) شایعترین بیماری چشمی مبتلایان به دیابت است. به گزارش مركز كنترل و پیشگیری از بیماری، در حال حاضر بیش از 29 میلیون نفر در آمریكا به دیابت (نوع 1 و 2) مبتلا هستند و دیابت، علت اصلی نابینایی در بیماران مبتلا به دیابت بین سنین 20 تا 74 محسوب می شود. در بیماری رتینوپاتی، رگ های خونی غیر طبیعی جدیدی روی پرده شبكیه رشد می كنند و باعث كاهش بینایی یا نابینایی كامل می شوند.

یكی از داروهای درمان این عارضه، Eylea نام دارد كه توسط پزشك به چشم بیمار تزریق می شود. این دارو در پنج بار اول، ماهی یك بار تزریق می شود و پس از آن هر دو ماه یكبار به چشم بیمار تزریق می شود.

بیمارانی كه با استفاده از این دارو درمان می شوند، بهبودی قابل توجهی در بینایی داشته اند.

این دارو توسط یك شركت آمریكایی واقع در كالیفرنیا تولید شده و به تازگی توسط سازمان غذا و داروی آمریكا تایید شده است.

علمی (6) ** 9259**1440