سنندج- ايرنا - فرماندار مريوان امروز شنبه از ستاد تسهيلات سفر و پايگاه هاي استقبال از مسافران نوروزي مريوان بازديد كرد و از نزديك در جريان نحوه ارائه خدمات اين مراكز به مسافران و گردشگران قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، در اين بازديد محمد فلاحي همچنين با حضور در پايانه مسافربري مريوان و مدارسي كه توسط آموزش و پرورش براي اسكان مسافران نوروزي پيش بيني شده است با شماري از گردشگران گفت و گو كرد و با مسايل و مشكلات آنها آشنا شد.

فرماندار مريوان در حاشيه اين بازديد به خبرنگار ايرنا گفت: شهرستان مريوان يكي از قطب هاي مهم گردشگري كردستان به شمار مي رود كه همه ساله به ويژه در تعطيلات نوروزي و تابستان، پذيراي شمار زيادي از گردشگران داخلي و خارجي است كه بايد خدمات رساني مطلوب به آنها در اولويت كاري مسوولان ستاد سفر قرار گيرد.

فلاحي با بيان اينكه مريوان از لحاظ آثار، جاذبه هاي گردشگري و امكانات اقامتي از ظرفيت و پتانسيل بسيار بالايي براي جذب مسافر و گردشگر برخوردار است، افزود: بايد از اين قابليت هاي كم نظير به خوبي بهره برد و ضمن معرفي آثار باستاني و ظرفيت هاي گردشگري به مهمانان و مسافران نوروزي، ايام خاطره انگيز و خوشي را براي آنها فراهم كرد.

فرماندار مريوان همچنين از ورود 180 هزار مسافر نوروزي از ابتداي تعطيلات تاكنون به شهرستان مرزي مريوان خبر داد و گفت: از اين تعداد 130 هزار نفر اسكان يافته اند.

به گفته فلاحي بارش برف و باران و كاهش دماي هوا، مسافران نوروزي اين شهرستان را كاهش داده است و احتمال مي رود با افزايش دماي هوا در روزهاي آينده تعداد مسافران اين شهرستان افزايش يابد.

وي در ادامه گفت: براي پذيرايي هرچه بهتر از گردشگران در تعطيلات نوروز، تمام دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان در قالب چندين كميته ستاد سفر بسيج شده و به مسافران و مهمانان نوروزي خدمات لازم را ارايه مي دهند.

مريوان با ده ها اثر تاريخي، باستاني ، گردشگري و طبيعت بكر و زيبا يكي از قطب هاي مهم گردشگري غرب كشور به شمار مي رود.

مريوان در 130 كيلومتري غرب سنندج واقع شده است.ك/2

7451/1904