یک نماینده کنگره آمریکا، بوش را با هیتلر مقایسه کرد ...................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 خارجی.سیاسی.بوش.هیتلر.
پایگاه اینترنتی روزنامه " دیلی تلگراف" روز شنبه گزارش داد: "کیت الیسون" نماینده مسلمان کنگره آمریکا "جرج بوش" را با " آدولف هیتلر" رهبر اسبق آلمان مقایسه کرد.
دیلی تلگراف به نقل ازاین نماینده کنگره آمریکا افزود: ممکن است که بوش مسوول حادثه 11 سپتامبر باشد.
الیسون که از اعضای دمکرات کنگره آمریکا است، خطاب به تعدادی از مردم درایالت "مینسوتا"، حادثه وحشیانه 11 سپتامبر را با انهدام "رایش تاک" پارلمان آلمان درسال 1933 میلادی مقایسه کرد.
وی افزود: هیتلر برای توجیه قدرت مطلق نازی ها پارلمان آلمان را در سال 1933 میلادی منهدم و به آتش کشید.
الیسون گفت: حادثه 11 سپتامبر مرا به یاد آتش سوزی رایش تاک می اندازد که پس از وقوع این امر، دولت آلمان، کمونیست ها را مقصر و عامل آن معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: این امر باعث شد هیتلر رهبر آلمان در موضعی قرار گیرد تا قدرت و اختیارات اساسی کشور را در دست گرفته و هر آنچه که می خواست انجام دهد.
وی افزود: موضع گیری "دیک چنی" معاون رییس جمهوری مبنی برامتناع از دادن پاسخ به پرسش های کنگره موید خودکامگی، استبداد و دیکتاتور بودن حکومت است.
دیلی تلگراف نوشت: الیسون یکی از منتقدان جنک عراق است، اما هواداران او که مخالف جنک هستند نسبت به اینکه او به لایحه بودجه آمریکا برای پایان دادن به جنک در مدت 18 ماه آینده رای مثبت داده بود، از دست وی عصبانی شدند. هواداران او خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق هستند.
"مارک درک" نماینده جمهوری خواه از ایالت مینسوتا نیز گفت: مقایسه رییس جمهوری آمریکا که بشکل دمکراتیک انتخاب شده با هیتلر، تخطی مطلق از اخلاق است که رعب و وحشت آلمان نازی را کمرنک می کند.
صویر/1493/1373 شماره 178 ساعت 18:59 تمام