شيراز- ايرنا- دبير ستاد تسهيلات نوروزي آموزش و پرورش فارس گفت: از 28 اسفند 93 تا صبح يكشنبه نهم فروردين امسال 548 هزار و 440 مسافر نوروزي در قالب 109 هزار و 688 خانواده در مدارس و مكان هاي متعلق به آموزش و پرورش اين استان اسكان يافتند.

خدابخش شهبازي يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به مدت اسكان، مي توان گفت كه ميهمانان نوروزي در مجموع يك ميليون و 371 هزار و يكصد نفر روز در مدارس و مكان هاي متعلق به آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

وي يادآوري كرد: در سراسر استان فارس در مجموع 18 هزار و 300 كلاس براي اين امر مهيا شده اند.

رييس اداره تعاون و اموررفاهي آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: در شهر شيراز، هفتهزار و 569 كلاس، هشت سالن ورزشي، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگيان و سه خوابگاه دانش آموزي و اردوگاه شهيد دستغيب براي ميهمانان نوروزي در نظر گرفته شده است.

شهبازي در ادامه گفت: شمار زيادي از سرايه داران مدارس در بازديدهاي صورت گرفته از مدارس طرح اسكان نوروزي تشويق شدند و در موارد اندكي نيز برخي سهل انگاري ها پس از دريافت گزارش هاي مردمي و بازرسان اعزامي رفع شد.

دبير ستاد تسهيلات نوروزي آموزش و پرورش فارس با بيان اينكه هدف اين اداره كل از راه اندازي ستادهاي اسكان درآمد زايي نيست گفت: با وجود محدوديت‌هاي مالي تلاش كرديم تا مدارس را به وسايل رفاهي مورد نياز ميهمانان مجهز كنيم.

وي اظهار كرد: پرداخت وجه از سوي مسافران نوروزي تنها براي جبران بخشي ازهزينه نگهداري مدارس است.

به گفته فرشيد سياري مديركل تعاون و رفاه وزارت آموزش و پرورش و دبير ستاد اسكان نوروزي اين وزارتخانه، تا پايان روز ششم فروردين و با خاتمه دور نخست مسافرت هاي نوروزي، استان‌هاي فارس، خراسان رضوي و اصفهان به ترتيب بيشترين پذيرش و اسكان مسافران در مدارس را در كشور به خود اختصاص داده‌اند. ك/3

2027/ 5054