مشهد - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: كمترين نرخ تورم در حوزه گردشگري كشور متعلق به كلانشهر سياحتي و زيارتي مشهد است.

سيدجواد موسوي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در عرصه گردشگري خدماتي از جمله اقامت و سياحت داراي اهميت است و در اين بخش ها مشهد الرضا (ع) كمترين ميزان تورم را دارد.

وي اظهار كرد: بر اين اساس مشهد براي گردشگران داخلي و خارجي به عنوان ارزان ترين مقصد گردشگري تلقي مي شود و به همين دليل شاهد حضور ميليوني گردشگران در اين كلانشهر هستيم.

وي گفت: نرخ تورم حوزه گردشگري در ايران كمتر از ديگر كشورهاي جهان است و به همين دليل ايران مي تواند به عنوان مقصدي ارزان قيمت مطرح باشد.

موسوي افزود: خراسان رضوي با يكهزار و 700 واحد تاسيسات گردشگري معادل 60 درصد تاسيسات گردشگري كشور را در اختيار داشته و رتبه نخست كشوري را در اين زمينه دارد.

به گفته وي 52 درصد واحدهاي اقامتي كشور در مشهد قرار دارد كه اين امر نشان دهنده جايگاه اين كلانشهر به عنوان مقصد گردشگران است.

موسوي ادامه داد: نرخ اقامت در واحدهاي اقامتي مشهد كمتر از ساير شهر هاي كشور است و حتي به منظور رفاه حال مسافران افزايش نرخ اين واحدها در مقاطعي مانند تعطيلات نوروزي اعمال نمي شود.

وي افزود: امسال نيز افزايش نرخ اقامت كه در واحدهاي اقامتي سراسر كشور صورت گرفت، در استان خراسان رضوي و مشهد اعمال نشد.

وي با اشاره به فعاليت 946 واحد اقامتي دايمي در اين استان گفت: اين تعداد شامل 172 واحد هتل، 309 واحد هتل آپارتمان و 465 واحد مهمانپذير است.

موسوي اظهار كرد: بيش از 90 درصد واحدهاي اقامتي استان خراسان رضوي در مشهد مستقر بوده و 92 درصد واحدهاي اقامتي مشهد نيز در محدوده اطراف حرم مطهر رضوي قرار دارند.

موسوي افزود: از مجموع 172 هتل اين استان، 156 هتل در مشهد احداث شده است.

رييس كميته اسكان ستاد خدمات سفر خراسان رضوي با اشاره به حضور بيش از 7،5 ميليون مسافر در اين استان از ابتداي نوروز امسال تاكنون گفت: اين امر نشان از استقبال و رضايت مسافران از سطح كيفي و كمي خدمات در اين استان دارد

7496 / 6053/ 2025