تربت حيدريه - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تربت حيدريه گفت: جاذبه هاي ديدني و گردشگري اين شهرستان در روز طبيعت پذيراي زائرين حضرت امام رضا (ع) و مسافران نوروزي است.

هادي شريفان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آبشار رود معجن، رودخانه حصار، مناطق ييلاقي، ارتفاعات ملکوه، پارک جنگلي پيشکوه، مزار امامزاده احمد رضا (ع) و مزار بي بي حسنيه از مناطق ديدني، مذهبي و گردشگري شهرستان تربت حيدريه مي باشند.

وي گفت: به منظور رفاه حال گردشگران نيروهاي انتظامي، اورژانس و نيروهاي خدماتي در مناطق گردشگري تربت حيدريه حضور دارند.

دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر تربت حيدريه اظهار کرد: نيروهاي شهرداري در بوستان ها و روحانيون در بقاع متبرکه خدمات فرهنگي، رفاهي و تفريحي مسافران را مهيا کرده اند.

شريفان افزود: همه دستگاه هاي اجرايي با سازماندهي و هماهنگي در کميته هاي هفت گانه، هر يک در حيطه کاري خود به صورت شايسته در طرح نوروزي به مسافران و گردشگران در اين شهرستان خدمت رساني مي کنند.

وی ادامه داد: 12 بوستان و پارک جنگلی و هفت منطقه گردشگری پذیرای مردم و مسافران نوروزی این شهرستان در روز طبیعت هستند.

شریفان گفت: گروههایی از جوانان حامی طبیعت امروز بسته های فرهنگی و پلاستیک های زباله در مبادی خروجی شهر بین مردم و خودروهای عبوری توزیع می کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن گروه های دوچرخه سوار طرح سهاب هلال احمر به دیدار گردشگران و امداد رسانی به مردم در صورت نیاز می پردازند.

به گفته وی با هماهنگی دستگاه های ذیربط از جمله نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و اداره محیط زیست شهرستان تربت حیدریه 12 ایستگاه در مبادی ورودی و خروجی برای خدمات رسانی به مردم ایجاد شده است.

مرکز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.

8005 / 6053