تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

اروميه - ايرنا - مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از آغاز كشت بهاره در اراضي زراعي اين استان خبر داد.

جمشيد دارا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: چغندرقند، يونجه، ذرت، حبوبات، پياز، سيب زميني، گوجه فرنگي، خيار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان جزو محصولاتي هستند كه كشت آنان در اراضي زراعي استان در فصل بهار انجام مي شود.

وي گفت: هم اكنون كشت چغندرقند و يونجه شروع شده و بقيه محصولات كشاورزي نيز از اواخر فروردين ماه و نيمه دوم ارديبهشت ماه آغاز مي شود.

دارا اظهار كرد: تمهيدات لازم براي توزيع نهاده ها نيز در استان انديشيده شده و بذور اصلاح شده و سموم مورد نياز كشاورزي هم اكنون در مراكز توزيع بذر و كود موجود است.

وي ادامه داد: ضروري است تا كشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصيه هاي ترويجي و تحقيقاتي كارشناسان نسبت به كشت اقدام كنند تا دچار خسارتهاي ناشي از كشت در زمان غير مناسب مانند سرمازدگي بهاره نشوند.

دارا اظهار كرد: كشاورزان بايد براي كاهش خسارتهاي بهاره ماننده سرمازدگي، سيل و تگرگ نسبت به بيمه محصولات خود اقدام كنند.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: بسترسازي و آماده كردن زمين براي كشت نيز از مسايل مهمي است كه نبايد فراموش شود چرا كه در كشت به موقع مهم تلقي مي شود.

سالانه 360 هزار هكتار از اراضي كشاورزي آذربايجان غربي زير كشت انواع محصولات زراعي بهاره مي رود كه با سه ميليون و 200 هزار تن پيش بيني توليد بيش از 50 درصد توليدات كشاورزي استان را به خود اختصاص داده اند.

7125/6008