بجنورد - ايرنا - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي خراسان شمالي گفت: 818 زنداني اين استان از مرخصي نوروزي استفاده كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل محمدعلي بلوكي اظهار كرد: از اين تعداد 500 نفر از زندان بجنورد و مابقي از زندان هاي شيروان و اسفراين هستند كه تعطيلات نوروز را در كنار خانواده خود سپري كردند.

وي گفت: به منظور استفاده از مرخصي نوروزي پرونده هاي مددجويان واجد شرايط بررسي و آموزش هاي لازم نيز براي تخلف نكردن در اين ايام به آنان داده شد.

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي خراسان شمالي گفت: پس از پايان ايام تعطيلات نوروزي گروه ديگري از مددجويان به مرخصي خواهند رفت.

وي افزود: در راستاي سياست هاي سازماني مبني بر بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و كاهش رفتارهاي پرخطر، اين مددجويان به مرخصي نوروزي اعزام شدند.

وي اظهار كرد: اين مددجويان پنج تا 15 روز از مرخصي تشويقي نوروزي استفاده كردند.

وي افزود: با توجه به نياز مددجويان به تقويت روحيه و برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده با مرخصي آن ها موافقت شد.

خراسان شمالي با جمعيت 867 هزار نفري سه زندان در شهرهاي بجنورد، اسفراين و شيروان و يك كانون اصلاح تربيت در بجنورد دارد كه بيش از دو هزار زنداني در اين مراكز نگهداري مي شوند.ك/1

3007/6042