تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

تهران- ايرنا- روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تيترهاي «تحريم‌ها برداشته نشود توافق نهايي نيست» و «آزادي حمله‌كنندگان به مطهري با وثيقه» را بررسي كرد.

اين روزنامه تيتر يك خود را به موضوع تحريم‌ها برداشته نشود توافق نهايي نيست اختصاص داد و نوشت: جواد ظريف وزير خارجه ايران و رييس تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در مذاكره با اعضاي ١+٥، ظريف در مورد تحريم‌ها نيز گفت: «تحريم‌هايي كه عليه ايران وضع شده، سه‌قسمت است؛ قسمت اول، تحريم‌هاي شوراي امنيت است، قسمت دوم تحريم‌هاي آمريكا و قسمت سوم تحريم‌هايي است كه اتحاديه اروپا اعمال كرده است و براساس بيانيه‌اي كه موگريني خواند كليه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از روز توافق حذف مي‌شود و اين شورا تنها نظارت‌ بر اجراي توافق را برعهده خواهد داشت.»... «جنس قطعنامه شوراي ‌امنيت عوض و تحريم‌ها لغو مي‌شود و تحريم‌هاي ديگر تبديل به محدوديت مي‌شود. ما هنوز مذاكره مي‌كنيم كه اين محدوديت‌ها چه زماني تعليق و لغو شود، تا زماني‌كه به اين توافق نرسيم، توافق نهايي نخواهد بود.»

روزنامه شرق در خبري ديگر آزادي حمله‌كنندگان به مطهري با وثيقه را منعكس كرد. علي مطهري ١٩ اسفند گذشته براي سخنراني راهي دانشگاه شيراز شده بود كه عده‌اي لباس‌شخصي به او هجوم آورده و آنطور كه خودش توضيح داده او را مضروب و خودرو حاملش را تخريب كردند. حالا در شرايطي كه وكيل مطهري از آزادي حمله‌كنندگان با قرار وثيقه و متهم‌شناخته‌شدن مسوولان دانشگاه خبر مي‌دهد، مطهري در گفت‌وگو با «شرق» تاكيد دارد كه گزارش نهايي حمله به او تا دو، ‌سه‌روز آينده در اختيار وزير كشور قرار گرفته و او نيز ظرف چند‌روز آينده با وزير ديدار خواهد كرد. مطهري هرگونه اظهار‌نظر درباره اين ماجرا را به قرائت گزارش نهايي موكول كرد.

اين روزنامه به عنوان رديابي پول هاي كثيف اشاره كرد. كاظم جلالي رييس مركز پژوهش هاي مجلس درباره پيگيري ماجراي پول هاي آلوده گفت: بايد نشان دهيم و بگوييم كه مثلا اگر در مورد مجلس، مي گويند نمايندگان پول گرفتند خب اشكالي ندارد اما مشخص شود كه پول به چه كساني داده شده، چه ميزان داده شده، چرا داده شده و برود در دستگاه قضا بررسي شود.

مقام‌معظم‌رهبري درگذشت بانو سكينه ضيايي را تسليت گفتند تيتر ديگر روزنامه شرق است. حضرت‌ آيت ‌الله ‌خامنه‌اي، مقام‌معظم‌رهبري در پيامي درگذشت بانو سكينه ضيايي همسر مرحوم آيت‌الله‌حاج‌سيد روح‌‌الله خاتمي را تسليت گفتند.

اين روزنامه در خبري مردم خوشحال‌اند، دشمنان ناخرسند را برجسته كرد و نوشت: حسن روحاني رييس‌جمهوري در ديدار نوروزي با جمعي از كارگزاران نظام و مديران دستگاه‌هاي مختلف كشور با اشاره به مذاكرات هسته‌اي اخير و دستاورد كشور از نشست‌هاي مختلف با ١+٥، گفت: «مردم ايران و كشورهاي دوست، از اين تفاهم به‌دست‌آمده خوشحالند و رقباي كم‌فكر و دشمنان جمهوري‌اسلامي ايران از نتايج حاصل‌شده ناخرسند هستند.»



**2059**9131