زنجان - ایرنا - مسوول كمیته اجرایی هیات تكواندو استان زنجان گفت: دو ورزشكار و یك مربی شاخص و توانمند این رشته ورزشی زنجان در قالب تیم ملی به هشتمین دوره رقابت های قهرمانی مردان و بانوان آسیا در چین تایپه اعزام می شوند.

علی سپهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این مسابقات دهه سوم فروردین جاری برگزار می شود افزود: پیكارهای رده نوجوانان از 22 تا 24 فروردین جاری در سالن ورزشی دانشگاه تایپه و در دو بخش پومسه (اجرای فرم) و كیورگی (مبارزه) و رده نونهالان نیز از 25 تا 27 همین ماه انجام خواهد شد.

وی اظهاركرد: رقابت های رده نوجوانان دربخش پومسه به صورت انفرادی، ابداعی و تیمی و كیورگی نیز در 10 وزن مختلف برگزار خواهد شد كه از پنج تكواندوكار اعزامی ایران در بخش پومسه زنان دو نفر از زنجان هستند.

سپهری افزود: فاطمه صیدی و زهرا سلیمانی به عنوان ورزشكار و نگار مددخانی نیز به عنوان مربی تیم ملی از زنجان در این مسابقات حاضر می شوند كه به لحاظ توان و آمادگی در سطح مناسب و مطلوب قرار دارند.

مشاور عالی رییس هیات تكواندو استان زنجان گفت: برای نخستین بار است كه این دو ورزشكار و مربی در قالب تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند كه امید است دست پر از این پیكارها برگردند.

سپهری افزود: فاطمه صیدی، از بدو فعالیت تاكنون در مسابقات كشوری صاحب 12 نشان طلا، پنج نشان نقره و چهار برنز و زهرا سلیمانی نیز شش نشان طلا، پنج نقره و چهار برنز كسب كرده اند.

وی تصریح كرد: نگار مددخانی نیز كه برای نخستین بار در كسوت مربیگری تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام می شود در دوران ورزشكاری خود و با شش سال سابقه عضویت در تیم ملی به شش نشان مختلف در رقابت های جهانی، آسیایی دانشجویان و المپیك دانشجویان، دست یافته است.

سپهری یادآورشد: سیاوش بیات در اردوی بخش كیورگی مردان نوجوان به عنوان نماینده ورزش تكواندو زنجان حضور داشت كه متاسفانه در مرحله پایانی اردوی آمادگی و انتخابی با توجه به نظر مربیان تیم ملی خط خورد و نتوانست در ردیف ورزشكاران اعزامی به این رقابت ها قرار گیرد.

مرحله نخست اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران اوایل اسفند پارسال با حضور 10 تكواندوكار در خانه تكواندو تهران كمپ تیم های ملی و مرحله دوم نیز با شركت پنج ورزشكار منتخب برگزار شد.

هم اكنون پنج هزار و 900 ورزشكار، مربی و داور زنجانی در بانك اطلاعات فدراسیون تكواندو ثبت نام كرده اند كه حدود دو هزار نفر از آنها را بانوان تشكیل می دهد.

597/6085/1352