اسلام آباد – ايرنا – وزارت امور خارجه آمريكا روز گذشته درخواست پاكستان را براي خريد بالگردهاي نظامي، موشك و چند نوع تجهيزات نظامي ديگر را به ارزش يك ميليارد دلار تصويب كرد.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه اكسپرس تريبيون، وزارت دفاع آمريكا اعلام كرده است كه پاكستان درخواست خريد 15 فروند بالگرد نظامي از نوع AH-1Z Viper، يك هزار قبضه موشك Hellfire و يك سري تجهيزات ارتباطي و مخابراتي را در مجموع به ارزش نزديك به يك ميليارد دلار از آمريكا مطرح كرده بود كه اين درخواست به اطلاع كنگره آمريكا رسيد و كنگره نيز با آن موافقت كرد.

براساس اين گزارش، پاكستان اين سلاح ها و تجهيزات نظامي را براي مبارزه با گروه هاي تروريستي و شبه نظامي در داخل اين كشور نياز دارد.

همزمان شدن اعلام موافقت آمريكا براي فروش سلاح به پاكستان با درخواست عربستان سعودي از اين كشور براي مشاركت در ائتلاف حمله به يمن، تفسيرهاي مختلفي از موافقت آمريكا براي فروش سلاح به پاكستان وجود داشته باشد.

روز گذشته، خانم ماري هارف سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با نشان دادن چراغ سبز به پاكستان براي پيوستن به ائتلاف حمله به يمن به رهبري عربستان سعودي، گفت كه مشاركت پاكستان در اين ائتلافي، تاثير منفي بر مبارزه پاكستان با گروه هاي شبه نظامي و تروريستي در داخل اين كشور نخواهد گذاشت.

آساق*1**272**1723