ساري - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي مازندران كاهش تصادفات تنها با تعامل دستگاههاي اجرائي مرتبط ، آموزش و مشاركت همه مردم ممكن خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران حيدر نوروزي افزود : دركشور ما حمل و نقل زميني به عنوان وجه غالب ارتباط تمامي نقاط جمعيتي ، بنادر و مبادي ورودي و خروجي كشور را با يكديگر برقرار ساخته است. از طرفي تعداد خودروها ، حجم تردد و جابجايي بار و مسافر طي دو دهه اخير افزايش چشمگيري داشته است. به همين لحاظ توسعه ، تعريض ، بهسازي و نگهداري خطوط حمل و نقل زميني كه قريب به نود درصد بار و مسافر از طريق آن صورت مي پذيرد امري اجتناب ناپذير بوده و به عنوان فعاليتهاي رايج در سطح راههاي استان بصورت مستمر جريان دارند.

وي با اشاره به كاهش 38 درصدي سوانح رانندگي منجر به فوت در سطح محورهاي اين استان در نوروز امسال خاطر نشان كرد : با توجه به آمار موجود و با بررسي تصادفات و ارائه راهكارهاي لازم براي پيشگيري از تصادفات و تلفات جاده اي قدم هاي مثبت در راه ارتقاي سطح ايمني در حمل و نقل جاده اي برداشته شود.

مديركل راه و شهرسازي استان ضمن اشاره به اقدامات گسترده اين اداره كل در خصوص افزايش ارتقاء ايمني محورهاي استان در ايام نوروز عنوان نمود : حضور هميشگي و به موقع راهداران و ديگر عوامل امداد و نجات جاده اي در سطح محورها در كنار ايمن سازي جاده هاي استان ، عاملي موثر در جهت كاهش سوانح رانندگي در نوروز امسال بوده است.

نوروزي ادامه داد : با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت ، تبليغات كافي ، اطلاع رساني عمومي ، آموزش فراگير ، راهنمايي و ارشاد و بعضا جريمه خاطيان مي توان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

در نوروز سال 94 حدود 10 ميليون نفر شب اقامت در استان مازندران ثبت شده است.

مازندران بيش از 10 هزار كيلومتر راه دارد.ك/1

6097