رشت - ایرنا - مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گیلان از بسته شدن پرونده طرح هادی روستاهای استان در سالجاری خبر داد.

محمد اكبرزاده روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود : با به تصویب رساندن طرح های هادی برای 500 روستای باقیمانده جشن پایان طرح هادی در استان را امسال برگزار می كنیم.

وی با اشاره به سی و ششمین سال تاسیس بنیاد مسكن و حساب 100 امام به تشریح عملكرد این نهاد پرداخت و گفت : پارسال 287 پروژه با اعتبار 318 میلیارد و 556 میلیون ریال در اجرای طرح های هادی استان داشتیم كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 92 حدود 238 درصد رشد داشته است.

وی اضافه كرد : همچنین امسال تعداد 383 پروژه نیز با اعتبار 38 هزار میلیون ریال در اجرای طرح هادی در سال 93 تهیه و بازنگری شده است كه این میزان در مقایسه با سال 92 از نظر پروژه 219 درصد و از نظر اعتبار 271 درصد رشد داشته است.

اكبرزاده با اشاره به برنامه های بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گیلان در استان ادامه داد : بنا داریم در برش ملی و استانی امسال صدور اسناد از هفت هزارو اندی به 15 هزار سند افزایش دهیم و صدور سند برای 25 هزار نفر را حل كنیم.

وی جلوگیری از تغییر كاربری كشاورزی را از دیگر رویكردهای این اداره كل در سالجاری عنوان و تصریح كرد : به صورت ممیزی نسبت به بازدید میدانی از شهرستان هایی كه در اولویت تعرض و تغییر كاربری قرار گرفته اند ، ورود می شود و در حیطه قانون از تغییر كاربری اراضی جلوگیری می كنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی مساكن روستایی اظهار كرد : چهار هزار و 339 پروژه بهسازی مسكن روستایی با اعتبار سه میلیارد و 37 میلیون و 300 هزار ریال با اشتغالزایی موقت برای 15 هزارو 817 نفر در سال گذشته دراستان انجام شد.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گیلان همچنین به سه هزار و 188 پروژه طرح خود مالك مسكن مهر روستایی در سالجاری اشاره و تصریح كرد : برای ساخت این تعداد مسكن یك میلیارد و 594 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش از ادامه ساخت سالانه 200 هزار واحد مسكونی در روستاها خبر داد و گفت : تنها بسته ای كه در ابتدای دولت تدبیر و امید با در شورای عالی اقتصاد و هیات دولت تصویب شد ، بسته مسكن روستایی است كه در آن ساخت واحدهای مسكن روستایی تا برنامه ششم پیش بینی شده است.

وی با بیان این كه تسهیلات بانكی ساخت این واحدها از 12 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار كرد : تعامل خوب بین بانكها، دولت و بنیاد مسكن موجب شده است كه ما در زمینه پرداخت تسهیلات در مسكن روستایی مشكلی نداشته باشیم. ك/2

7296/6070