سنندج- ايرنا- به مناسبت هفته هنر انقلاب روز شنبه در آييني از 11 هنرمند فعال و شاخص در حوزه هنر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس استان در پرديس سينمايي بهمن سنندج تجليل شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين ايين جانشين سپاه بيت المقدس كردستان با گراميداشت ياد وخاطره شهيد مرتضي آويني و شهداي هنرمند كشور و استان، گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري به نقش و جايگاه هنرمندان در اعتلاي فرهنگ جامعه نياز داريم.

سردار حمزه فلاح، افزود: هنرمندان بايد تلاش كنند تا با به كارگيري تمام وجوه مثبت هنر در جهت تأثيرگذاري بر جامعه در راستاي اصلاح موارد و تقويت مزيت هاي انساني جامعه گام بردارند.

وي با اشاره به توطئه ها و دشمني هايي كه بر عليه نظام اسلامي وجود دارد، اظهار كرد: يك اثر هنري در قالب شعر، تئاتر، فيلم، عكس، نقاشي، طراحي، موسيقي، كتاب و ديگر رشته هاي هنري مي تواند به زيبايي و با زبان هنر در مقابله با دشمن قد علم كند و كاري كه صدها سخنراني و كلاس نمي تواند را انجام دهد.

جانشين سپاه بيت المقدس كردستان استفاده از هنر را در جامعه بسيار ضروري دانست و گفت: در راستاي توسعه پايدار در استان و كشور استفاده كردن از هنر كمكي به ملت و دولت اسلامي و افزايش تعالم و همدلي بين دولتمردان و مردم خواهد بود.

وي زبان هنر را گويا ترين زبان در ارسال پيام عنوان كرد و افزود: استفاده از اين پتانسيل قوي كمترين هزينه ممكن و بيشترين سرمايه گذاري ممكن با اطمينان بالا در بازدهي را خواهد داشت.

وي انتقال مفاهيم والاي هنر انقلاب و مكتب اسلامي از راه هنر را بسيار سريع تر دانست و افزود: هنر را بايد در راستاي كمك كردن به ترويج مفاهيم والاي دين مبين اسلام و حتي تاريخ به كار گرفت و اين مهم جز با حمايت مادي و معنوي از هنرمندان كه وظيفه اصلي تمامي متوليان فرهنگي استان است ميسر نخواهد بود.

او كمك به هنرمندان و رفع مشكلات آنان را كمك به جامعه اسلامي عنوان كرد و گفت: هنرمندان تأثيرگذاران جامعه اسلامي هستند و اميدوارم اين مناسبت ها زمينه اي براي ايجاد فضاي همدلي و همزباني فراهم كند.

سردار فلاح از شهيد آويني به عنوان مصداقي كامل از يك هنرمند متعهد، با ايمان صادق و آشنا به مقتضيات روز نام برد و اظهار كرد: شهيد آويني به كاري هنري كه انجام مي داد اعتقاد و ايمان كامل داشت و مجموعه آثاري كه از اين شهيد بزرگوار بر جا مانده است به عنوان آثاري فاخر در تاريخ انقلاب اسلامي ايران به يادگار خواهد ماند.

در ادامه اين ايين از 11 هنرمند شاخص استان در حوزه هاي مختلف تجليل شد.

20 تا 27 فروردين ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شده است.ك/2

7348/6108