بروجرد- ایرنا- رییس مركز آموزش فنی و حرفه ای غدیر خم بروجرد از آغاز ثبت نام كارآموزان فنی و حرفه ای برای شركت در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در این شهرستان خبر داد.

محسن برنا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاقه مندان به شركت در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت(انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی 2017) می توانند تا 15 اردیبشهت ماه سال جاری نسبت به ثبت نام از طریق پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آدرس http://advari.irantvto.ir اقدام كنند و پس از ثبت نام، مدارك لازم را برای تایید به مركز آموزش فنی و حرفه ای غدیر خم شهرستان بروجرد تحویل دهند.

وی در خصوص شرایط سنی این مسابقات گفت: متولدین 11 دیماه 1370 به بعد می توانند در رشته های ساخت و تولید تیمی، مكاترونیك و آكواترونیك و متولدین 11 دیماه 1373 به بعد می توانند در سایر رشته ها شركت كنند.

برنا افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت 24 اردیبهشت ماه، مرحله استانی هشتم و نهم مرداد ماه و مرحله كشوری نیمه دوم مهرماه سال 1394 برگزار می شوند.

بگفته وی مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون كتبی و به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار می شود كه از میان قبول شدگان مرحله كتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می شود.

وی اضافه كرد: جوانان ماهر از جمله كارآموزان و آموزش دیدگان مراكز آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های كار و دانش، دانشجویان مراكز آموزش عالی و همچنین كارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی یاد شده در این دوره از مسابقات ملی مهارت شركت نمایند.

بگفته وی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 31 رشته آموزشی شامل ساخت و تولید، مكاترونیك، آكواترونیك، طراحی مهندسی مكانیك، تراش CNC، فرز CNC، الكترونیك، تاسیسات الكتریكی، كنترل صنعتی، رباتیك، جوشكاری، لوله كشی گرمایشی، فناوری اتومبیل، صافكاری خودرو، نقاشی خودرو، تبرید و تهویه، كار با صفحات فلزی، طراحی وب، فناوری اطلاعات، فناوری طراحی گرافیك، كاشی كاری دیوار و كف، آجرچینی، طراحی فضای سبز، كابینت سازی(چوبی)، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی، آشپزی و گل آرایی برگزار می شود.

وی گفت: برگزیدگان نهایی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی در چند رشته منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت كه در سال 2017 در ابوظبی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

شهرستان بروجرد دارای سه مركز فنی وحرفه ای است.

3031/3022