به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد دیمه ور با تبیین ویژگی ارزشیابی كیفی توصیفی در خصوص دانش آموزان ابتدایی اظهار كرد: هدف این نوع ارزشیابی كمك به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیم گیری درباره ارتقای دانش آموز است.
وی با بیان این كه در این شیوه ارزشیابی تركیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش آموز متصور است، تاكید كرد: معلم با توجه به وظیفه خطیر پاسخگویی، گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) با همان بازخورد پایانی را در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه/خردادماه در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات كتبی، عملی و شفاهی جمع آوری شده در پوشه كار وسایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری و آزمون های مدادكاغذی برای ارایه به ذی نفعان (والدین، دانش آموز و مدیریت مدرسه) تكمیل می كند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دیمه ور مبنای قانونی اقدامات معلمان درخصوص شرایط ارزشیابی را مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش خواند و افزود: معلمان باید كارنامه های دانش آموزان مقطع ابتدایی را به شكل توصیف عملكرد (فرم الف) و مقیاس های رتبه ای (فرم ب ) كامل كنند.
فراهنگ ** 1883 ** 1569
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع ثبت نمره در كارنامه دانش آموزان ابتدایی صحت ندارد.