تهران - ايرنا - مديركل استاندارد استان تهران از صدور يا تمديد بيش از 2 هزار و 800 پروانه كاربرد علامت استاندارد در سال گذشته در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل استاندارد استان تهران، مسلم بيات افزود: در سال گذشته با انجام ده‌ها هزار مورد بازرسي و نمونه‌برداري از واحدهاي توليد و عرضه در سطح استان، پروانه كاربرد علامت استاندارد 2هزار و 413 فرآورده تمديد و براي 471 فرآورده جديد نيز پروانه صادر شد.

وي گفت: براساس برنامه اين اداره كل در سال گذشته براي تمديد و صدور پروانه، تحقق بيش از 100 درصد را داشته است.

اين مقام مسوول با تاكيد بر ادامه بازرسي‌ها و تشديد نظارت كارشناسان اين اداره كل در سالجاري افزود: حدود 34 هزار نمونه و آزمون از فرآورده هاي مشمول، استاندارد اجباري گرفته شد.

بيات از انجام حدود 19هزار مورد نمونه‌برداري از مراكز توليد و توزيع سطح استان در سال 93 خبر داد و گفت: اين نمونه ها در 15هزار و 173 مورد از مراكز توليدي و سه هزار و 574 مورد در قالب طرح طاها و مراكز عرضه كالاهاي مشمول استاندارد اجباري، توسط بازرسان و كارشناسان استاندارد گرفته شده است.

وي با اشاره به تحقق بيش از 100درصدي برنامه اين اداره كل در انجام آزمون فراورده هاي نمونه برداري شده در سال 93 افزود: در پي انجام بازرسي‌ها و نمونه‌برداري‌ها بيش از 15هزار آزمون بر روي فراورده‌هاي نمونه‌برداري در سال گذشته انجام شد.

بيات تصريح كرد: از مجموع آزمون هاي انجام شده ، حدود دو هزار و 300 آزمون در قالب طرح اجراي هماهنگ استاندارد(طاها) انجام شده است.

مديركل استاندارد استان تهران افزود: در نتيجه بازرسي‌ها، نمونه برداري‌ها و آزمون‌ها 475 پرونده به مراجع قضايي ارجاع و در حال پيگيري است و همچنين 562 پروانه كاربرد علامت استاندارد نيز ابطال و 51 پروانه تعليق شده است.

طرح طاها «‌طرح اجراي هماهنگ استاندارد» در سال 1388 تصويب و جايگزين طرح جامع اجراي هماهنگ استانداردهاي اجباري مصوب سال 1383 كشور شد.

انجام هماهنگ وظايف قانوني سازمان ملي استاندارد به منظور شناسايي و استانداردسازي واحدهاي توليدي مشمول مقررات استانداردهاي اجباري، ارتقاي سطح كيفي فرآورده‌ها در راستاي تامين ايمني و سلامت جامعه، اعتماد سازي و توجه عموم به علامت استاندارد ايران و جلوگيري از توليد و عرضه كالاي با كيفيت پايين از جمله اهداف اجراي طرح طاها است.

تهرام/1699//1348