تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲

تهران- ايرنا- پايگاه خبري القدس العربي با اشاره به تحولات اخير در منطقه نوشت: در پي تصميم امارات به اخراج 70 لبناني، عربستان نيز وضعيت بيش از 400 لبناني از جمله شماري روزنامه نگار را پيش از هرگونه تصميم گيري احتمالي براي اخراج آنان از آن كشور، بررسي مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از القدس العربي، وزارت كار عربستان سعودي موضوع لغو اقامت «سمر الخياط»همسر «تحسين الخياط» مالك شبكه ماهواره اي «الجديد» را كه داراي يك شركت برگزاركننده مراسم در عربستان است، در دست بررسي دارد.

همچنين اسامي برخي روزنامه نگاران لبناني و عرب به دليل حمايت از حزب الله لبنان و حمله شان به رياض، در فهرست افراد ممنوع الورود به عربستان و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس درج شده است، كه از بين اين افراد مي توان از «غسان جواد» نام برد. وي به داشتن روابط نزديك با حزب الله شناخته مي شود.

غسان جواد به تازگي در مصاحبه هاي مطبوعاتي از جمله در گفت و گو با شبكه تلويزيوني «ام.تي.وي» لبنان، با برخي موضع گيريها، عربستان سعودي و رهبران آن كشور را در ارتباط با تجاوز به يمن مورد حمله قرار داده است.

القدس العربي افزود: صدها لبناني از سال 2009 در پي مداخله نظامي حزب الله در سوريه از امارات متحده عربي و برخي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس اخراج شده اند.

اين در حالي است كه جنگ رسانه اي ميان رسانه هاي وابسته به حزب الله و رسانه هاي سعودي جريان دارد.

حمايت سعودي از گروه هاي تروريستي تكفيري در منطقه و تجاوز نظامي به يمن و به خاك و خون كشيدن مردم انقلابي آن كشور با انتقاد شديد مقام هاي حزب الله بويژه سيدحسن نصرالله دبيركل آن روبه رو شده است.

عربستان سعودي از 26 مارس(6 فروردين)، تجاوز گسترده به خاك يمن را با حمله هوايي به آن كشور آغاز كرد.

در تجاوز نظامي هواپيماهاي سعودي و همپيمانانش به خاك يمن به بهانه حمايت از عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور، تاكنون شمار زيادي از غيرنظاميان از جمله زنان و كودكان يمني جان باخته اند.

در اين تجاوز گسترده، جنگنده هاي 10 كشور عربي از جمله كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس (به جز عمان) و آمريكا، جنگنده هاي ارتش عربستان را همراهي مي كنند.

رسانه ها هفته گذشته از تصميم امارات براي اخراج 70 تبعه لبناني مقيم اين كشور خبرداده بودند.

تلويزيون «L.B.C» لبنان در گزارشي اعلام كرد كه بيشتر اين 70 تبعه لبناني، مسلمان و شيعه هستند و دولت امارات تنها 24 ساعت به آنها مهلت داده است تا خاك آن كشور را ترك كنند.

امارات در گذشته نيز برخي از اتباع لبنان را اخراج كرده و بسياري از آنها مالكان شركت ها و بنگاه هايي در آن كشور بوده و حتي برخي از آنها بيش از 30 سال در آن كشور اقامت داشته اند.

دولت امارات تاكنون اجازه تسويه دارايي هاي آنها را نداده و لبناني هاي اخراج شده هيات ويژه اي را براي پيگيري و دريافت حقوق خود تشكيل داده اند.

شبد**1480** 2023