مسكو -ايرنا- دميتري پسكوف سخنگوي رييس جمهوري روسيه از اعزام نيروهاي آمريكايي به اوكراين انتقاد كرد و گفت : اعزام اين نيروها به اوكراين موجب بي ثباتي اوضاع اين كشور مي شود.

به گزارش خبرگزاري روسيا سگودنيا، پسكوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: اعزام نيروهاي خارجي به اوكراين در شرايطي كه مناقشه داخلي در مناطق جنوب و شرق اين كشور هنوز حل و فصل نشده است باعث بي ثباتي اوضاع اوكراين خواهد شد.

وي درباره ورود شماري از نيروهاي هوابرد آمريكايي به غرب اوكراين اظهار داشت : اعزام نيروهاي آمريكايي به اوكراين دراين شرايط كه توافقنامه مينسك هنوز بطور كامل اجرا نشده ، فضاي مساعدي را براي اجراي مفاد اين توافقنامه به وجود نمي آورد بلكه برعكس ممكن است موجب بي ثباتي اوضاع در اوكراين شود.

به گزارش رسانه هاي روسي، جفري پايت سفير آمريكا در كي يف امروز از ورود 300 نظامي آمريكايي از تيپ 173 هوابرد آمريكا به منطقه لووف در غرب اوكراين خبر داد.

اين نظاميان به عنوان مربي نيروهاي اوكرايني در وهله اول گارد ملي اوكراين كه اكثرا از ملي گرايان افراطي در قالب پردان هاي داوطلب تشكيل شده است را آموزش خواهند داد.

علاوه بر آن نيروهاي امريكايي در رزمايش مشترك با نيروهاي اوكرايني در يك ميدان نظامي در استان لووف در غرب اوكراين شركت خواهند كرد.

اين نظاميان آمريكايي نخستين واحد رسمي اين كشور است كه در اوكراين مستقر مي شود.

به گزارش رسانه هاي روسي قبلا صدها نفر از مزدوران آمريكايي در اوكراين به فعاليت پرداخته و در نبردهاي شرق اين كشور با شبه نظاميان شركت كردند.

اروپام*5*391/1547