تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

اصفهان - ایرنا - برای اولین بار در كشور پروفیل آرك به همت متخصصان ذوب آهن اصفهان در این كارخانه تولید و نیاز داخلی به این محصول تامین شد.

این پروفیل با عنوان آرك v21 از جمله نیازهای بخش معادن كشور است و جهت استحكام و جلوگیری از ریزش سقف و بدنه تونل معدن استفاده می شود .

به گزارش روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ مرتضی سالاری مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: این نوع پروفیل از تجهیزات مورد نیاز تمام معادن كشور محسوب می شود و تاكنون از طریق واردات تامین می شده است .

وی با اشاره به اینكه هم اكنون ذوب آهن قادر به تولید سالانه 50 هزارتن از این نوع پروفیل می باشد افزود : مراحل طراحی این پروفیل حدود سه ماه طول كشید و پس از انجام مراحل آزمایشی هم اكنون تولید انبوه آن آغاز شده است .

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن دو مرحله اصلی تولید آرك V21 را تأمین شمش مناسب این پروفیل (St55) توسط

بخش فولادسازی و طراحی و تولید این محصول توسط مهندسی نورد ذكر كرد و افزود : برنامه ریزی برای صادرات این نوع پروفیل در دستور كار قرار دارد .

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین كارخانه تولید‌كننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است كه با ظرفیت ۲٫۸ میلیون تن محصول نهایی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌كند.

این كارخانه در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد ، محصولات كارخانجات این شركت به بیش از ۲۳ كشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته است.

133 1484