زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون انجمن های ورزشی كشور گفت: این فدراسیون نوپا و پركار از ثقیل ترین و مدال آورترین فدراسیون ها در كشور محسوب می شود.

غلامعلی محمد علیپور روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات انجمن های ورزشی استان زنجان افزود: این فدراسیون به رغم نوپا بودن توانست در یك دوره كاری سخت و سنگین، هیات انجمن های ورزشی را راه اندازی و تعداد زیادی از ورزشكاران فعال در رشته های ورزشی زیرپوشش را به مسابقات برون مرزی اعزام كند.

وی اظهاركرد: فدراسیون انجمن هیات های ورزشی 20 انجمن و بالای 40 رشته مختلف ورزشی را زیرپوشش دارد و تاكنون توانسته ورزشكاران زن و مرد بسیاری را به سوی خود جلب و جذب كند.

علیپور با بیان اینكه جا انداختن این همه رشته ورزشی كار سخت و سنگینی است و بار اصلی آن نیز بر دوش انجمن هیات های ورزشی استان ها می باشد، افزود: بسیاری از رشته های ورزشی این فدراسیون المپیكی، آسیایی و جهانی است.

وی با بیان اینكه هیچ فدراسیونی چنین بار حجیمی را ندارد تصریح كرد: در طول چهار سال اخیر كارها و فعالیت های خوبی صورت گرفته و بطور معمول هر روز یك برنامه ازجمله برپایی اردو، كلاس های آموزشی و اعزام به مسابقات را داشتیم.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی كشور به اعتبارات این فدراسیون اشاره كرد و گفت: اعتبارات بسیار محدود است و كفاف این فدراسیون با این تعداد رشته ورزشی را نمی كند و باید برای پیشبرد امور و اهداف از وجود حامیان مالی مناسب بهره گرفت.

علیپور بابیان اینكه جلب و جذب بخش خصوصی ورزش را به حركت در می آورد افزود: اعتبارات فعلی پاسخگوی ورزشكاران رشته های المپیكی این فدراسیون نیست ولی سعی می شود اعتبارات به رشته های ورزشی زیرپوشش به شكل اولویت بندی شده تخصیص یابد.

وی با بیان اینكه قریب به هشت رشته ورزشی كه مدال آور می باشند از اولویت خاصی و بیشتری نسبت به دیگر رشته ها برخوردارند اظهار داشت: هم اكنون انجمن هیات های ورزشی در استان ها خوب كار می كنند و فدراسیون نیز با برداشتن بروكراسی ها دست آنها را برای رسیدن به اهداف و برنامه های تدوین شده باز گذاشته است.

علیپور به موفقیت های ورزش زنجان اشاره كرد و افزود: زنجان در چند رشته ورزشی ازجمله سپك تاكرا و ورزش های هوایی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و در جذب حامی مالی مناسب نیز از استان های موفق می باشد.

در این مجمع انتخابات، حمید ارجمندفر با كسب 17 رای به مدت چهار سال دیگر در سمت رییس انجمن هیات های ورزشی استان زنجان ابقا شد.

597/6085