تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

تهران - ایرنا - همزمان با مرحله سوم مزایده واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس متقاضیان خرید این دو باشگاه در سازمان خصوصی به خبرنگاران معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، شركت استیل آذین ایرانیان، شركت بهنام پیشرو كیش و علیرضا معظمی نیا به عنوان سه خریدار باشگاه پرسپولیس و شركت شورایكو به عنوان تنها متقاضی باشگاه استقلال هستند.

قرار است پاكت های مزایده بدون حضور خبرنگاران بازگشایی شود و مبلغ متقاضیان نیز اعلام نشد.

بعد از بازگشایی پاكتها ، اسم برنده را اعلام نمی كنند چرا كه باید اهلیت آن به تایید برسد و اواخر هفته آینده برنده مزایده اعلام می شود.

متقاضیان باید مبلغ و سپرده را (هشت میلیارد و 700 میلیون تومانی) را واریز می كردند كه اگر متقاضی این مبلغ را واریز نكرده باشد خود به خود از مزایده حذف می شود و اگر متقاضی در این مزایده برنده نشد، دلیل بر نداشتن اهلیت نیست و امكان دارد مبلغ ودیعه را پرداخت نكرده باشد.

با توجه به اینكه دو مزایده قبلی به دلیل نبود متقاضی خرید و ارایه نشدن پاكت پیشنهادی لغو و به امروز چهارشنبه (9 اردیبهشت) موكول شد، شرایط فروش باشگاه ها در مزایده سوم تسهیل شد.

در مزایده اول خریدار باید 40 درصد مبلغ را به صورت نقد و مابقی آنرا در اقساط دو ساله پرداخت می كرد و در مزایده دوم این شرایط به 25 درصد نقد و اقساط 4 ساله تبدیل شد اما در مزایده سوم نیز كه امروز در حال برگزاری است، قرار است خریداران 20 درصد مبلغ را نقدی و بقیه آنرا در اقساط 5 ساله بپردازند.

شورای قیمت گذاری این دو باشگاه اواسط دی ماه سال 93 با حضور وزیران ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و دادگستری در سازمان خصوصی سازی برگزار شد و قیمت پایه هر باشگاه را 290 میلیارد تومان تعیین كردند و نحوه پرداخت نیز 40 درصد به صورت نقد و 60 درصد در اقساط دو ساله به تصویب این شورا رسیده بود.

پیش از این اعلام شده بود اگر باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سه دوره مزایده به فروش نروند، منحل خواهند شد، اما رییس سازمان خصوصی سازی روز گذشته (سه شنبه) اعلام كرده بود كه چنین كاری صورت نخواهد گرفت.

علی اشرف عبدالله پوری حسینی گفته بود: از آنجا كه قانونگذار برگزاری تعداد مزایده را برای واگذاری تعیین نكرده است، اگر مزایده سوم هم برنده نداشته باشد، موضوع انحلال باشگاه ها مطرح نخواهد شد.

پیشتر قرار بود كه مزایده این دو باشگاه در 27 بهمن و 19 اسفند سال 93 برگزار شود كه به دلیل نبود خریدار این مزایده لغو شد.

ورزشی(3)**2024**1067**1379