برلین - ایرنا - دولت آلمان امروز چهارشنبه از سران تازه منصوب شده عربستان سعودی خواست تا با سازوكارهای سیاسی به تقابل جاری علیه یمن پایان دهند.

مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا كه پرسید: دولت آلمان چه انتظاری از مسئولان جدید عربستانی در ارتباط با بحران یمن دارد، گفت: از پادشاهی عربستان انتظار می رود كه نقش خود را در یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن ایفا كند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: از مقام های جدید عربستان همان انتظاری را داریم كه از پادشاهی قبلی داشتیم و آن مشخصا پیدا كردن راه حلی سیاسی برای كشوری (یمن) است كه مسائل بسیار بسیار زیادی دارد.

پیشتر، آلمان تنها چند ساعت بعد از شروع مجدد تجاوز عربستان به یمن و آغاز دوباره حملات هوایی علیه همسایه خود از اقدام ریاض در از سرگیری تهاجم انتقاد كرد و خواستار توقف حملات چهار هفته ای ائتلاف عربستان سعودی شد.

كریستین وایرز، معاون سخنگوی دولت آلمان هفته گذشته از پادشاهی سعودی خواست تا حرف خود را به عمل درآورد و به تقابل نظامی علیه یمن پایان دهد.

وی افزود: همه طرف های درگیر بحران یمن باید نقش خود را در تشویق راهكار سیاسی ایفا كنند.

تهاجم نظامی عربستان و متحدانش به مناطق مسكونی یمن كه از روز 6 فروردین به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور آغاز شد، تاكنون هزاران غیرنظامی را به خاك و خون كشیده و آواره كرده است.

شبس**9241**1547