ملاير- ايرنا- رييس اداره ورزش و جوانان ملاير از دعوت چهار واليباليست ملايري به اردوي مرحله پنجم آمادگي انتخابي تيم ملي نوجوانان واليبال كشور خبر داد.

مهدي رضايي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين چهار واليباليست نوجوان ملايري از سوي كميته استعداديابي فدراسيون واليبال جمهوري اسلامي به ارودي آمادگي انتخابي تيم ملي دعوت شده اند.

وي اظهار داشت: علي كلهر و محمد چراغيان به عنوان بازيكنان سرعتي زن و مهدي چهارمحالي و سينا بيات به عنوان پايپ زن به اين مرحله از اردوي تيم ملي نوجوانان واليبال كشور دعوت شده اند.

وي ادامه داد: اردوي آمادگي تيم ملي نوجوانان واليبال از 23 تا 25 خردادماه امسال در تهران و به منظور آماده سازي والبياليست هاي نوجوان كشور براي حضور در المپيك 2020 برپا مي شود.

رضايي حضور واليباليست هاي نوجوان ملايري در اردوي آمادگي انتخابي تيم ملي را در اين شهرستان كم سابقه دانست و افزود: واليبال ملاير آينده بسيار درخشاني را پيش رو دارد و اميدواريم واليباليست هاي نوجوان ملايري بتوانند حضور موفقي را در تيم ملي داشته باشند.

وي بيان داشت: در حال حاضر نيز مهرداد زندي و نوشين صداقت پور از واليباليست هاي پر استعداد ملايري در ليگ كشوري بازي مي كنند.

وي با بيان اينكه استعداديابي واليبال در ملاير در چهار رده ميني واليبال، نونهالان، نوجوانان و جوانان انجام مي شود گفت: هم اكنون در اين چهار رده ورزشكاراني با شرايط سني و قدي بسيار مناسبي داريم كه در ساعت هاي منحصر به خود تمرين مي كنند.

رييس اداره ورزش و جوانان ملاير ادامه داد: چهار واليباليست ملايري نيز كه به اردوي آمادگي انتخابي تيم ملي نوجوانان كشور دعوت شده اند، از افراد استعدايابي شده شهرستان بودند كه از رده ميني واليبال اين رشته ورزشي را شروع كردند.

رضايي بيان داشت: در بخش واليبال آقايان بين 120 تا 130 واليباليست و در بخش بانوان حدود 23 نفر به صورت تخصصي در اين رشته ورزشي فعاليت مي كنند و در بخش عمومي تعداد واليباليست ها بسيار بيشتر از اين تعداد است.

شهرستان ملاير داراي بيش از 9 هزار ورزشكار سازمان يافته در قالب 40 رشته ورزشي است.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/1181