مهاباد - ايرنا - رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي مهاباد گفت: 30 هزار كارگر در بيش از چهار هزار واحد صنفي و صنعتي اين شهرستان كار مي كنند.

علي خضري روز پنجشنبه در آيين گراميداشت روز كارگر و تجليل از مقام شامخ شهداي كارگري مهاباد افزود: اين تعداد كارگر بر اساس قانون كار حقوق و مزاياي خود را دريافت مي كنند و مشمول بيمه هاي بيكاري و ساير مزاياي قانون كار هستند.

وي اضافه كرد: در حال حاضر بيش از 500 نفر از كارگران اين شهرستان به دليل تعطيل شدن كارگاهها و واحدهاي صنعتي مشمول دريافت بيمه بيكاري شده اند.

رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي مهاباد با اشاره به بررسي وضعيت كاركنان مشاغل سخت و زيان آور اين شهرستان اظهار كرد: تاكنون 128 پرونده در اين زمينه در مهاباد مورد بررسي قرار گرفته است.

مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد نيز در اين همايش گفت: كارگران به عنوان نيروهاي مولد و بازوان اقتصادي جامعه، در دين اسلام از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار هستند.

حجت الاسلام محمد طيب نژاد افزود: پيامبر اسلام (ص) بر دستان خسته يك كارگر بوسه زده و كار را امري مقدس همانند عبادت و جهاد در راه خدا عنوان كرده است.

وي اظهار كرد: كارفرمايان و مسوولان واحدهاي كارگري نيز بايد با كارگران با احترام برخورد كنند و حقوق و مزاياي آنها را به موقع و پس از پايان كار پرداخت كنند.

در ادامه اين آيين از كارفرمايان كارآفرين و كارگران نمونه واحدهاي صنعتي مهاباد با اهداي لوح قدرداني شد.

شهرستان مهاباد 750 شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده كه پنج نفر از آنها از شهداي كارگري هستند.

3020/6185/2093