تهران - ایرنا - بانك مركزی «دستورالعمل ناظر بر سیاست های پولی و اعتباری در سال 1394» را به شبكه بانكی ابلاغ و تأكید كرد این سیاست ها باید از 16 اردیبهشت ماه در نظام بانكی اجرایی شوند.

گزارش روز دوشنبه ایرنا، بانك مركزی پیرو نشست اخیر شورای پول و اعتبار، «دستورالعمل ناظر بر سیاست های پولی و اعتباری در سال 1394»را به كلیه بانك ها ابلاغ كرد.

دستورالعمل فوق از تاریخ 16 اردیبهشت ماه 94 در نظام بانكی كشور لازم الاجرا خواهد بود.

بعد از آنكه با تصمیم شورای پول و اعتبار در هفته گذشته نرخ سود بانكی تغییر كرد از سوی بانك مركزی اعلام شد كه این نرخ‌ها از 15 اردیبهشت در نظام بانكی اجرایی خواهند شد.

همان زمان البته ولی‌الله سیف رئیس كل بانك مركزی ضمن اعلام این خبر تأكید كرد كه بانك مركزی بخشنامه مربوطه را چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه به نظام بانكی ابلاغ خواهد كرد هرچند تا ساعتی قبل بخشنامه ای به دست بانكی‌ها نرسیده بود و بانك مركزی این بخشنامه را بعد از ظهر امروز بر سایت خود قرار داد.

براساس تصمیم بانك مركزی و شورای پول و اعتبار از این پس نرخ سود سپرده‌های كوتاه‌مدت حداكثر 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای نیز حداكثر 21 درصد خواهد بود.

اعضای شورای پول و اعتبار همچنین نرخ سود تسهیلات مشاركتی را از 28 به 24 درصد كاهش دادند. آن‌طور كه از مصوبات شورا مشخص است نرخ سپرده قانونی نیم واحد درصد كم شده و به 11 درصد رسیده است.

اقتصام(1) 9141**1558