سنندج- ايرنا- برگزاري مراسم بزرگداشت بزرگان فرهنگ و هنر اين مرز و بوم در زمان حيات آنان از اقدامات پسنديده اي است كه باعث گسترش معروفات و تشويق به ادامه فعاليت فعالان خواهد شد.

به گزارش ايرنا، سقز شامگاه سه شنبه با همت دانشگاه پيام نور اين شهر شاهد برگزاري مراسم تجليل از 50 سال فعاليت فرهنگي عمر فاروقي، روزنامه نگار ، نويسنده و مورخ شهر سقزي بود.

** گراميدشت ياد بزرگان فرهنگي براي دانشگاه پيام نور افتخار است

سرپرست دانشگاه پيام نور كردستان در اين مراسم گفت: دانشگاه پيام نور به عنوان مركز علمي به گراميدشت ياد بزرگان فرهنگي اين مرز بوم افتخار و اين راه را ادامه خواهد داد.

دكتر اسكندر مرادي افزود: بزرگداشت ياد افرادي كه در توسعه دانشگاه پيام نور نقشي مهمي داشته اند نيز در دستور كار قرار دارد و اين برنامه را آغاز كرده ايم.

وي در ادامه از از اسماعيل يزداني، علي عزيزي، صلاح صوفي، رضا شاكري، شهريار سعيديان، نادر پروين ،بختيار پروين و عليرضا شريفي به عنوان موسسان و روساي دانشگاه پيام نور در زمان تاسيس اين دانشگاه در سقز و آزاد احمدي و مطلب قادري روساي بانه تقدير كرد.

**برگزاري مراسم براي تمام فرهيختگان ضروري است

محسن بيگلري نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به جايگاه عمر فاروقي در شناساندن افراد فرهيخته سقز و ثبت و ضبط حوادث تاريخي، خواستار نامگذاري خيابان ها به نام شخصيت هاي فرهنگي و همچنين برگزاري مراسم براي تمام فرهيختگان سقز شد.

احسان اخوان از گويندگان قديمي راديو كرمانشاه و شبكه سحر نيز در اين آيين پيرامون بزرگداشت ياد بزرگمردان تاريخ و فرهنگ در زمان حيات مطالبي بيان كرد.

در اين مراسم كه به مناسبت هفته بزرگداشت معلم و جايگاه استاد برگزار شد، عرفان صاحبي استاد رشته روانشناسي دانشگاه پيام نور سقز هم در خصوص تاريخ تعليم و تربيت در سقز سخنراني كرد.

** اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد متولي برنامه هاي تجليل از مفاخر فرهنگي باشد

عمر فاروقي مورخ و روزنامه نگار سقزي نيز با اشاره به اهميت برگزاري مراسمات فرهنگي تصريح كرد: بنده به عنوان فردي فرهنگي مطرح هستم و نوشته هايم از لحاظ توسعه فرهنگي بيشتر حائز اهميت است و بايد اين برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شد.

وي با تشكر از برگزار كنندگان اين برنامه و با بيان اينكه افراد فرهيخته زيادي در سقز در عرصه فرهنگ، ادب وهنر وجود دارند خواستار تشكيل كميته اي براي برگزاري چنين برنامه هايي براي آنان شد.

در ادامه اين برنامه از عمر فاروقي تجليل شد.

سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/4

7249/1904