وزارت خارجه آمریکا می گوید رایس تا آخر حکومت بوش، همراه وی خواهد بود .....................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/05/86 خارجی.آمریکا.بوش.رایس.
در پی استعفای " کارل روو " یک مشاور ارشد بوش ، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: کاندولیزا رایس قصد دارد تا زمانی که جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک می کند به وی خدمت کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، شان مک کورماک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به خبرنگاران گفت :" سوال اصلی این است که آیا وی قصد دارد بماند یا نه ؟ جواب این سوال آری است ." استعفای روو از سمت معاون رئیس کارکنان کاخ سفید روز دوشنبه اعلام شد و اکنون رایس و دیک چنی معاون رئیس جمهوری آمریکا تنها مقامات ارشد باقیمانده از زمان به قدرت رسیدن بوش در سال 2001 هستند.
رایس در سال 2005 در آغاز دور دوم ریاست جمهوری بوش به عنوان وزیر خارجه انتخاب شد و پیش از آن از ژانویه 2001 مشاور امنیت ملی وی بود.
مک کورماک گفت: رایس کارهای زیادی دارد که باید به خاطر رئیس جمهوری و ملت آمریکا انجام دهد.
این سخنگو افزود:"وی برنامه های زیادی در دستور کار خود دارد که باید طی 17 ماه آینده با آنها برخورد کند از ان جمله برخورد با مسائلی چون جنک عراق، مسئله اسرائیل- فلسطین و مسائل هسته ای ایران و کره شمالی." شبک/مترجمام/1403/1517/ شماره 008 ساعت 03:47 تمام