تهران - ايرنا - روش‌هاي متنوع استعلام و اعلام پايان اعتبار حجمي و زماني بسته هاي اينترنت همراه ايرانسل از طريق پيامك، كد دستوري (USSD) و نرم افزار كاربردي 'ايرانسل من' از سوي اين شركت تشريح شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي ايرانسل، درحال حاضر پايان اعتبار حجمي و يا زماني بسته‌هاي اينترنت همراه از طريق پيامك به مشتركين سيم كارت‌هاي دائمي و اعتباري اطلاع رساني مي‌شود.

براين اساس، رو به اتمام بودن حجم بسته‌هاي اينترنت همراه ايرانسل براي كاربران خدمات اينترنت همراه نسل دو، سه و چهار، از طريق پيامك طي دو نوبت به مشترك اطلاع رساني مي‌شود.

همچنين آغاز محاسبه تعرفه خدمات اينترنت همراه مشتركين سيم كارت‌هاي دائمي براساس 'تعرفه مصرف آزاد' نيز طي پيامكي به اطلاع اين دسته از مشتركين مي‌رسد، ضمن آنكه ميزان باقي مانده اعتبار حجمي و زماني بسته‌هاي اينترنت همراه ايرانسل، از طريق نرم افزار كاربردي'ايرانسل من' به صورت در لحظه براي مشتركين سيم كارت‌هاي دائمي و اعتباري قابل مشاهده است.

كنترل مصرف و شارژ حساب، تغيير طرح تعرفه، شارژ حساب، دريافت و پرداخت صورت حساب، فعالسازي بسته‌هاي افزايشي و ثبت و بازبيني رخدادها از جمله كاربردهاي اين اپليكيشن كه براي كاربران گوشي‌هاي مبتني بر پلتفرم آندرويد، iOS و جاوا عرضه شده، مي‌باشد.

اطلاع از ميزان اعتبار زماني و حجمي بسته‌هاي اينترنت همراه ايرانسل از طريق شماره گيري كددستوري #4*1*555* نيز در هر لحظه براي مشتركين سيم كارت‌هاي دائمي و اعتباري ايرانسل مقدور است.

همچنين مشاهده باقي مانده اعتبار حجمي تمام بسته‌هاي افزايشي و تركيبي اينترنت با شماره گيري كددستوري#10*141* براي مشتركين سيم كارت‌هاي اعتباري ممكن مي‌باشد.

اطلاعات بيشتر در خصوص خدمات و تنظيمات لازم براي استفاده از بستر اينترنت همراه مبتني بر نسل هاي 2، 3 و 4، تعرفه‌ها و بسته‌هاي افزايشي اينترنت همراه، بررسي قابليت 3G و 4G گوشي، مناطق تحت پوشش و مودم‌هاي ايرانسل از طريق نشاني اينترنتي irancell.ir/internet قابل مشاهده است.

در حال حاضر شبكه 3G ايرانسل در بيش از 270 شهر و شبكه 4G/LTE ايرانسل در بيش از 60 شهر كشور راه‌اندازي شده است.

يادآورمي شود، اواخر سال گذشته و در پي اعتراضات گسترده از سوي مشتركان شركت ايرانسل به دليل عدم اعلام پيامكي اتمام بسته هاي اينترنتي و محاسبه اينترنت با هزينه آزاد از سوي اين اپراتور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اين كار را غيرقانوني خواند و دستور رسيدگي به اين تخلف ايرانسل را صادر كرد.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در ادامه دستور وزير به منظور چاره انديشي و رفع مسئله بسته هاي اينترنتي شركت ايرانسل، يك مهلت سه ماهه براي اين اپراتور به منظور به روز رساني نرم افزار هاي مرتبط و جلب رضايت مشتركان در نظر گرفت كه اين مهلت، 15 ارديبهشت به اتمام رسيده بود.

اقتصام(2) 1836**1558