اهواز - ايرنا - مدير امور فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز از ميزباني اين دانشگاه براي برگزاري دو رويداد فرهنگي، دانشجويي در ارديبهشت امسال خبر داد.

منوچهر جوكار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين رويدادها را شامل جايزه ادبي دانشجويان سراسر كشور و جشنواره نمايشي رضوي اعلام كرد و افزود: اين رويدادها به ترتيب در روزهاي 21 و 22 ارديبهشت و 26 تا 31 همين ماه برگزار مي شود.

وي توضيح داد: جايزه ادبي دانشجويي اهواز از سال گذشته به منظور كشف استعدادهاي جديد دانشجويي و تشويق و حمايت از فعاليت هاي ادبي دانشجويي اهواز تعريف و از آذر همان سال دبيرخانه آن فعال و فراخون جشنواره ارسال شد.

جوكار آخرين مهلت دريافت آثار را اسفند گذشته اعلام كرد و گفت: در مجموع 800اثر شامل شعر و داستان كوتاه از 81 دانشگاه و مركز آموزش عالي به دبيرخانه ارسال كه از اين ها 29داستان كوتاه و 55شعر انتخاب شد به بخش مسابقه راه يافتند.

مدير امور فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز افزود: ارائه كنندگان آثار از دانشجويان مقاطع كارداني تا دكترا هستند كه در روز پاياني جشنواره از ارائه كنندگان سه اثر داستان كوتاه و شش اثر شعر(سنتي و آزاد) به عنوان آثار برتر تجليل مي شود.

وي گفت: آيين پاياني جشنواره در تالار دانشكده كشاورزي و معاونت فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار خواهد شد.

جوكار اظهار كرد: در حاشيه اين آيين دو نفر از شخصيت هايي كه در حوزه شعر و و ادبيات داستاني فعاليت هاي چشمگيري داشتند مورد تجليل قرار مي گيرند.

وي افزود: در حوزه داستان كوتاه از استاد صالح حسيني و در حوزه شعر استاد عيسي سجادي تجليل و مجموعه داستان هاي كوتاه و شعرهاي برگزيده در دو كتاب جداگانه چاپ شده كه به همراه يك كتاب با عنوان 'نيلوفر بيدار' در بزرگداشت دكتر صالح حسيني رونمايي خواهد شد.

جوكار همچنين از برگزاري جشنواره ملي دانشجويي نمايش رضوي در روزهاي 26 تا 31 ارديبهشت در دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد.

وي گفت: از مجموع آثار ارايه شده به دبيرخانه جشنواره 12 كار نمايشي پذيرفته شده كه در تالار مهتاب اهواز و دانشكده علوم دانشگاه نمايش داده خواهد شد.

جوكار از معرفي سه نمايش برتر در آيني پاياني جشنواره خبر داد و افزود: در قالب اين جشنواره كارگاه ها و نشست هاي تخصصي هم برگزار مي شود.

6084/6064