سنندج - ایرنا- پس از انتشار گزارشی در ایرنا در مورد ضرورت پخش زنده موسیقی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج از سوی سیمای مركز كردستان، پخش زنده این برنامه از روز چهارشنبه، دومین روز برگزاری جشنواره از شبكه كردستان آغاز و با استقبال مردم مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا با همكاری مدیركل صدا و سیمای مركز كردستان اجراهای موسیقی این جشنواره به صورت زنده از سیمای شبكه كردستان پخش می شود و این گامی رو به جلو در راستای تعامل و همكاری رسانه ملی برای تقویت فرهنگ و هنر است.

برای اولین بار در صدا و سیما نیز آلات موسیقی نشان داده شد و از نظر مردم و علاقمندان به موسیقی این اغاز می تواند شروع بسیار خوبی در جهت معرفی هنرمندان و همچنین تقویت موسیقی باشد.

مدیركل صدا و سیمای مركز كردستان كه از بهمن ماه سال گذشته معرفی شده است خود اهل موسیقی است و به نظر علاقمندان به این رشته هنری این موضوع می تواند برگ برنده ای برای معرفی و تقویت موسیقی باشد.

ابوالقاسم امان الهی مدیركل صدا و سیمای مركز كردستان در آیین آغاز به كار جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج گفت صدا و سیما هیچ مشكلی برای پخش موسیقی ندارد و دغدغه مسوولان این سازمان همانند سایر مسوولان و مردم تنها حفظ فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و اگر تاكنون مشكلی نیز وجود داشته به دلیل نگاه های مدیریتی و عدم تسلط كافی مدیران بر حوزه موسیقی و محتاط عمل كردن در این حوزه بوده است.

وی گفت: زمانی كه مدیری بر حوزه ای احاطه و اشرافیت كافی و كامل نداشته باشد در فعالیت در آن حوزه با احتیاط عمل می كند.

بعد از این سخنان مدیركل صدا و سیمای مركز كردستان اكیپ این مركز در پردیس سینمایی بهمن سنندج مستقر شد و اجراهای موسیقی اقوام ایرانی به صورت زنده بر روی آنتن شبكه كردستان رفت كه با استقبال بی نظیر مردم و علاقمندان به موسیقی مواجه شد.

این اقدام شبكه كردستان در شبكه های اجتماعی و در میان اهالی فرهنگ و هنر نیز بازتاب های خوب و مثبتی داشته است و آن را ناشی از رویكرد جدید این رسانه بعد از انتصاب مدیركل جدید كه از نیروهای بومی استان كردستان و از هنرمندان عرصه موسیقی به شمار می رود، می دانند.

اگرچه چنین اقدامی برای نخستین بار است كه در سیمای مركز كردستان انجام می شود و مانند هر برنامه دیگری خالی از كاستی و نقصان نیست اما این اقدام صدا و سیما در راستای تقویت حوزه موسیقی بسیار موثر و مهم قلمداد می شود و امید است این روند همچنان ادامه یابد.

فعالان عرصه فرهنگ و هنر معتقدند رسانه ملی به دلیل فراگیری زیاد می تواند نقش بسیار موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، تقویت و ترویج فرهنگ بومی و محلی و احیای آن داشته باشد و از این رو مشاركت این رسانه در برنامه های فرهنگی و هنری می تواند نمونه بارز امر به معروف و نهی از منكر باشد.

جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از روز سه شنبه 15 اردیبهشت در سنندج آغاز شده و تا امروز 17 اردیبهشت ادامه دارد.

19 گروه برگزیده موسیقی اقوام كه در سینما بهمن سنندج به اجرا می پردازند و 15 گروه برتر لباس اقوام ایرانی كه در خانه كُرد به نمایش گذاشته شده است در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند.ك/4

3033/1904

گزارش از فرزاد نویدی