قم - ایرنا - نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاكید بر فرمایش حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مبنی بر اینكه موقوفات باید پشتوانه ‌حوزه باشد، گفت: حوزه ‌های علمیه را می توان با موقوفات از دیگر بودجه‌ ها بی نیاز كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار مدیركل اوقاف و امورخیریه قم افزود: تهیه جزوه های مناسب و فرهنگ سازی جهت وصیت افراد و وقف ثلث اموال خود، تفكیك موقوفات حوزه ‌های علمیه از دیگر موقوفات و ارائه طرح به مبلغین جهت فرهنگ سازی در بین مردم باید در دستور كار اوقاف قرار گیرد.

وی با تاكید بر اعتمادسازی دربین مردم و فرهنگ سازی در این زمینه، اضافه كرد: اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارشی درباره موقوفات، به رشد سریع تر احیاء موقوفات كمك خواهد كرد.

مقتدایی تاكید كرد: با توجه به اینكه زمینه وقف در مردم وجود دارد، برنامه ‌ریزی ‌های لازم و طرح‌ های مناسب در این زمینه فراهم شود.

وی احیاء موقوفات و فرهنگ سازی آن در بین مردم، هماهنگی جهت ایجاد شعبه ‌ای مخصوص در دستگاه قضایی جهت تسریع در پرونده‌ ها و احیاء موقوفات، گسترش برنامه‌ های قرآنی و حافظان قرآن را از بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان كرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ های انجام شده از جمله احیاء موقوفات، راه اندازی برنامه اتوماسیون سراسری در كشور، برگزاری جشن بهار فاطمی در جوار امامزادگان استان و برنامه ‌های متنوع دیگر در این خصوص، برنامه ‌های قرآنی، تلاش در جهت رشد چندین درصدی حافظان قرآن طی سالیان اخیر و برنامه‌ های پیش‌ رو ارائه كرد.ك/1

/2085/ 1175/