یک پایگاه اینترنتی:اظهارات "نصرالله" محافل سیاسی اسرائیل را شوکه کرد ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/05/86 خارجی.سیاسی.اسراییل.لبنان.
پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین با اشاره به سکوت مرگبار محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در قبال اظهارات اخیر دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که آنها از این سخنان شوکه شده اند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز شنبه افزود: نصرالله در تازه ترین اظهاراتش در نخستین سالگرد جشن پیروزی حزب الله بر ارتش "اسرائیل" در جنک 33 روزه ، رژیم صهیونیستی را در صورت تجاوز مجدد به خاک لبنان، به اقدامی غافلگیرکننده و بی سابقه تهدید کرد.
بر اساس همین گزارش، اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله همچنین افکار عمومی اراضی اشغالی را بسیار نگران کرده است، به ویژه آن که صداقت کلام نصرالله را در جنک اخیر برای آنان کاملا ثابت شده است.
"تقریبا همه ناظران سیاسی بر این باورند که واکنش نشان ندادن کابینه رژیم صهیونیستی به تهدیدات اخیر نصرالله به معنای بی اهمیت دانستن این تهدیدات نیست." "بنیامین بن الیعاز" وزیر امور زیربنایی اسرائیل به کابینه توصیه کرد که "تهدیدات دبیرکل حزب الله را کاملا جدی بگیرد." این منبع خبری به نقل از روزنامه "یدیعوت آحارانوت" چاپ فلسطین اشغالی افزود: نهادها و دایره های ارزیابی راهبردی وابسته به سازمان های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال بررسی این تهدیدات و گزارش های خود درباره جنبش حزب الله هستند.
به نوشته این روزنامه اسرائیل به خوبی می داند که نصرالله تهدیدی نمی- کند مگر آن که بداند رژیم صهیونیستی درباره این تهدید اطلاعاتی در اختیار ندارد.
"رونین بریگمان" خبرنگار روزنامه "یدیعوت آحارانوت" در امور امنیتی، خواستار فعالیت بی وقفه و همه جانبه برای جمع آوری اطلاعات درباره تهدیدات اخیر نصرالله شده است.
گفته می شود، گزارش اولیه کمیته "وینوگراد"، بیانگر آن است که ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات کافی درباره تعداد موشک ها و سکوهای پرتاب موشک حزب الله در اختیار نداشت و این مساله به حزب الله فرصت داد تا عمق اراضی اشغالی را حتی تا آخرین روزهای جنک نیز هدف قرار دهد.
ناظران سیاسی می گویند که نتایج نظرسنجی های اخیر در اراضی اشغالی حاکی از آن است که افکار عمومی اسرائیل به اظهارات نصرالله اعتماد وافری دارند و "اسرائیلی ها" معتقدند، نصرالله قادر است تهدیدات خود را عملی کند.
به گفته ناظران سیاسی، دلیل دیگر سکوت کابینه رژیم صهیونیستی در قبال اظهارت تهدیدآمیز اخیر نصرالله آن است که این اظهارات برای "ایهود اولمرت" نخست وزیر این رژیم که این روزها بدترین روزهای زندگی سیاسی خود را سپری می کند، درد سرساز شده است.
کمیته "وینوگراد" در بیانیه ای اعلام کرد، در گزارش خود مواردی را ذکر خواهد کرد که جایگاه اولمرت را به خطر خواهد انداخت.
ناظران همچنین معتقدند، ذکر این موارد به مثابه استعفای اولمرت و ایجاد تغییری اساسی در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی طی چند ماه آینده است.
"وینوگراد" در گزارش اولیه خود "دان حالوتس" رئیس وقت ستاد مشترک ارتش، "عمیر پرتس" وزیر جنک مستعفی و ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دستور جنک را صادر کرد، مسئول شکست در برابر حزب الله لبنان می داند.
در این میان "یارون لندن" تحلیل گر سیاسی و مجری برنامه های گفت وگو در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی این سووال را مطرح کرد که اولمرت چگونه می تواند به ادعاهای خود مبنی بر دستیابی به دستاوردهای راهبردی بزرک در جنک اخیر ادامه دهد در حالی که رهبر حزب الله این رژیم را به اقدام غافلگیرکننده تاریخی تهدید می کند.
صویر/1880/1431 شماره 070 ساعت 11:25 تمام