تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

يزد - ايرنا - سه خبركوتاه از شهرستان هاي مهريز و يزد

رييس گروه ايمني شركت توزيع نيروي برق استان يزد گفت: نبود سيم اتصال به زمين و رعايت نكردن اصول اوليه ايمني در راه اندازي كولرهاي آبي ، احتمال برق گرفتگي را افزايش مي دهد .

به گزارش روابط عمومي اين شركت كه روز پنج شنبه در ختيار ايرنا قرار گرفت علي اكبر زابلي با بيان اينكه آمارهاي حوادث برق گرفتگي كولرهاي آبي در كشور نگران كننده است افزود: مهمترين مشكل كولرهاي مورد استفاده در اماكن مسكوني و تجاري نداشتن سيم اتصال به زمين و گردش دائمي جريان آب و اتصال مستقيم كولر با زمين است.

وي با اشاره به اينكه استفاده از لوله آب شهري به عنوان اتصال زمين، كار غير اصولي است، به شهروندان يزدي توصيه كرد: اگر قرار است سرويس كولر توسط خودشما انجام شود حتما كليد اصلي برق را قطع يادداشتي مبني بر وصل نشدن آن قرار دهيد.

رييس گروه ايمني شركت توزيع نيروي برق استان يزد افزود: در هنگام خريد كولرهاي آبي به علامت استاندارد و برچسب انرژي آن توجه كرده واز سرويس كار مجاز براي نصب استفاده شود.

زابلي همراه بودن يكي از اعضاء خانواده در هنگام سرويس كاري ، استفاده از فيوز مناسب و استاندارد مختص كولر و همچنين برخورداري از سيم ارت را به عنوان موارد پيشگيري كننده از خطرات برق گرفتگي مطرح كرد .

وي ادامه داد: ريختن مستقيم آب بر روي پوشال ها در هنگام كار الكترو موتور احتمال خطر برق گرفتگي و سوختن كولر را افزايش مي دهد.

بنا بر اعلام پزشكي قانوني كشور، 690نفر در سال گذشته در سراسر ايران به علت برق گرفتگي جان خود را از دست داده‌اند كه از اين تعداد 52 نفر زن و 638نفر مرد بوده اند.

از مجموع اين تعداد 12نفر كه همگي مرد بوده اند متعلق به استان يزد اعلام شده كه در اين آمار در جايگاه هفدهم كشور قرار دارد.

استانهاي تهران و خوزستان بيشترين آمار و استانهاي كهكيلويه و ايلان و چهارمحال و بختياري كمترين آمار برق گرفتگي را در سال گذشته داشته اند.

در سال 90 تعداد 727 نفر شامل 646 مرد و 81 زن، در سال 91 تعداد 689 نفر شامل 621 مرد و 68 زن و در سال 92 نيز تعداد 750 نفر شامل 687 مرد و 63 زن جان خود را به علت برق گرفتگي از دست داده‌اند.

***

مركز اختلالات يادگيري مهريز عصر روز چهارشنبه افتتاح شد .

به گزارش ايرنا در اين مراسم مدير آموزش و پرورش مهريز گفت: افتتاح اين مركز با توجه به شيوه ارزشيابي توصيفي كمك فراواني به آموزش دانش آموزان مي كند .

سيد علي كارآموز افزود: استفاده از اين مركز كار معلمان ابتدايي را در امر تدريس دانش آموزان آسان مي كند و افت تحصيلي را به حداقل ممكن مي رساند.

در مراكز اختلالات يادگيري علاوه بر تشخيص دانش آموزان داراي مشكلات ويژه يادگيري براي آموزش و درمان آنها جلساتي برگزار مي شود.

مركز اختلالات يادگيري مهر مهريز با اعتباري بالغ بر پانصد ميليون ريال توسط خيرين تعمير و تجهيز شده است.

مهريز 50 هزار نفري داراي 100 مدرسه و هشت هزار دانش آموز و يك مدرسه استثنايي با 50 دانش آموز است.

***

مراسم عزاداري و سوگواري حضرت امام موسي كاظم (ع) صبح روز پنجشنبه در دفتر نماينده ولي فقيه در استان يزد و امام جمعه يزد برگزار شد .

به گزارش ايرنا اين مراسم با حضور آيت الله محمد رضا ناصري ، روحانيون و اقشار مختلف مردم ولايتمدار و پيكر مطهر شهيد گمنام دفاع مقدس برگزار شد .

در اين مراسم ضمن عزاداري و سوگواري اين امام همام (ع) توسط ذاكران و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) ، سخنرانان در خصوص سيره ، شخصيت و مناقب و فضائل امام كاظم (ع) به ايراد سخن پرداختند .

همچنين به همين مناسبت چهارشنبه شب در اكثر مساجد و تكايا در يزد و مناطق تابعه دارالعباده يزد با حضور مردم مراسم عزاداري و سوگواري برگزار شد .

مراسم عزاداري حضرت باب الحوائج امام موسي كاظم (ع) نيز روز پنجشنبه نيز در اكثر مناطق مختلف استان يزد مراسم مشابه اي با حضور سوگواران برگزار مي شود .ك/1

6197/1968/7536/7541