كرمانشاه - ايرنا - فرمانده سپاه ناحيه صحنه گفت: حماسه عظيم ملي سوم خرداد نماد مقاومت، ايستادگي و پايداري ملت ايران در برابر استكبار است.

به گزارش ايرنا سرهنگ عزت الله عظيمي روز يكشنبه در نشست هماهنگي ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر بيان كرد: سالروز فتح خرمشهر نشان دهنده حضوري پرافتخار از انسان هايي است كه توانستند با نثار جان خود اين حماسه را خلق نمايند و بدون شك نام اين افراد در تاريخ كشور ماندگار خواهد بود

وي در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره حماسه سازان فتح خرمشهر اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس سوم خرداد نقطه عطف و نماد مقاومت ملت ايران است.

فرمانده سپاه ناحيه صحنه اظهار داشت: حماسه غرورآفرين سوم خرداد و رشادت رزمندگان و دلاورمردان اين سرزمين موجب تغيير سرنوشت جنگ و منطقه شد و اين حماسه نظام جمهوري اسلامي ايران را تثبيت كرد.

وي، سوم خرداد را روزي بزرگ و به يادماندني در تاريخ كشورمان دانست و گفت: رزمندگان جان بركف با پيروزي خود بر دشمن در سوم خرداد برگ زريني ديگري بر افتخارات ملت سرافراز و انقلابي ايران اسلامي افزودند.

سرهنگ پاسدار عظيمي فتح خرمشهر را نشانه‌اي از عظمت خداوند سبحان دانست و اظهار داشت: خواست خداوند بر اين بود كه خرمشهر آزاد شود و شكست سهمگيني بر دشمن وارد شود.

وي همچنين روز حماسه سوم خرداد را روز مقاومت، پيروزي و روز عزت و اقتدار ملت فهيم ايران اسلامي دانست و گفت: رزمندگان جان بركف با ايثار جان و فداكاري در راه خدا در عمليات بيت المقدس حماسه آفريدند و اين شهر را از چنگال رژيم بعثي آزاد كردند.

فرمانده سپاه ناحيه صحنه در ادامه خاطرنشان كرد: همه ما در قبال ايثار و از خودگذشتگي اين رزمندگان مسوول هستيم و بايد در جهت حفظ و حراست از اهداف و آرمان هاي مقدس آنها بكوشيم.

وي با بيان اين كه حماسه عظيم ملي سوم خرداد، نماد اقتدار ايران اسلامي است و انتقال ارزش هاي آن به نسل جوان ضروري است گفت: بايد نسل جوان را به نحو شايسته در جريان حماسه بزرگ فتح غرورآفرين خرمشهر مقاوم و حماسه آفريني ها و رشادت هاي فاتحان اين روز قرار بگيرند.

سرهنگ عظيمي اظهار كرد: در جنگ تحميلي، تنها رژيم عراق در مقابل ايران نبود بلكه قدرت هاي بزرگ جهان و غرب براي نابودي جمهوري اسلامي بسيج شده بودند و حتي در اين قضيه نقشه جغرافيايي كشور و نام شهرهاي آبادان، خرمشهر، اهواز و خوزستان را عوض كرده بودند.

فرمانده سپاه ناحيه صحنه در ادامه فتح خرمشهر را نتيجه وحدت و يكپارچگي نيروي مردمي بسيج، ارتش، سپاه دانست وافزود: برگزاري همايش پياده روي خانوادگي، صبحگاه مشترك با حضور نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيجيان، نمايشگاه عكس و پوستر، همايش شعر و خاطره و نيز مسابقات فرهنگي و ورزشي، همايش بزرگداشت اين حماسه را از جمله برنامه هاي اين مناسبت در شهرستان صحنه مي باشد.

شهرستان صحنه در 50 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.

7454/8066