مهاباد - ايرنا - رييس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: 400 هزار دانش آموز در اين استان در طرح حفظ موضوعي قرآن كريم در سال تحصيلي جاري شركت كرده اند.

بابك اصغرزاده عصر روز سه شنبه در همايش تجليل از دانش آموزان برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامي ويژه طرح حفظ موضوعي قرآن در بوكان افزود: اين تعداد دانش آموز در 9 رشته قرائت، حفظ، تفسير و مفاهيم، احكام، اذان، انشاء نماز، مداحي، صحيفه سجاديه و نهج البلاغه در اين مسابقات شركت داشتند .

وي هدف از برگزاري اين مسابقات را ترويج فرهنگ قرآني در جامعه به ويژه در بين دانش آموزان عنوان كرد و ادامه داد: امروزه آموزه هاي قرآني و مفاهيم بلند ديني مي تواند دانش آموزان را در مقابله با انواع تهديدها و آسيب ها مصونيت ببخشد.

وي اضافه كرد: آموزش و پرورش بايد تبليغ كننده واقعي احكام اسلامي و قرآن باشد و حركت برنامه ها و فعاليت هاي آن بر اساس آموزه هاي ديني استوار شود.

رييس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي اظهار كرد: اميدواريم با برگزاري مسابقات قرآني بتوانيم به اهدافي كه مد نظر مقام معظم رهبري است، رسيده و نسل جديد را بيش از پيش با قرآن و عترت و مفاهيم آسماني آشنا كنيم.

در پايان اين مراسم از 112 نفر از دانش آموزان اين شهرستان كه در رشته هاي مختلف قرآني در مراحل شهرستاني، استاني و كشوري حائز رتبه شده بودند، تجليل شد.

بوكان با 43 هزار دانش آموز و 227 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.

7510/2093