یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تجلیل از جانبازان به عنوان علمداران حماسه دفاع مقدس یك تكلیف بزرگ و وظیفه ای دینی و انقلابی است .

به گزارش ایرنا آیت الله محمد رضا ناصری روز شنبه در دیدار چند خانواده جانباز استان یزد ضمن تبریك میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز افزود: جانبازان حق بزرگی بر گردن نظام دارند .

وی اضافه كرد: باید در طول سال و بنحو شایسته تمامی مسوولان و مردم نسبت به تكریم جانبازان سرفراز انقلاب اسلامی به عنوان یادگاران دفاع مقدس اقدام كنند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: عزت و امنیتی كه هم اكنون در كشور اسلامی ما وجود دارد بخاطر همین جانبازان و ایثارگران قهرمان دفاع مقدس است .

ناصری گفت: باید خاطرات دوران دفاع مقدس از طریق جانبازان و ایثارگران تدوین و بین نسل جوان و عموم مردم منتقل شود كه یك نیاز بزرگ در برهه كنونی محسوب می شود .

امام جمعه یزد اظهار داشت: ذكر خاطرات و ایثارگری های رزمندگان اسلام سدی در برابر تهدید نرم و فعالیت های سوء فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی است .

ناصری گفت: جانبازان انقلاب اسلامی با تاسی به حضرت ابوالفضل العباس (ع) به تمامی انسان ها درس فداكاری ، اخلاص ، رشادت و مقاومت در برابر دشمنان دادند .

در این دیدار كه تعدادی از مسوولان اجرایی استان یزد حضور داشتند جانبازان به ذكر خاطرات خود پرداختند .

استان یزد دارای افزون بر 10 هزار جانباز است .ك3

7536/ 6197