به گزارش ایرنا، محسن فاطمی روز شنبه در همایش آموزشی تاثیر هوش هیجانی بر بهبود سازمانی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: داشتن هوش هیجانی می تواند نقش مهمی بر كیفیت ارتباط در یك سازمان ایجاد كند.
وی ادامه داد: روابط حاوی هوش هیجانی موجب استرس، گرفتگی و ناراحتی و بالعكس روابط فاقد هوش هیجانی می تواند موجب شكوفایی، پویایی و بالندگی شود.
فاطمی اضافه كرد: نخستین عامل در هوش هیجانی آگاهی از احساسات و دنیای درونی افراد است.
این استاد دانشگاه یادآورشد: به میزان استقبال انسان ها در روابطشان میراث هیجانی آنها متفاوت است.
وی افزود: یكی از مهم ترین عومل هوش هیجانی بیان مشكلات بدون حمله و برخورد با فرد مورد نظر است.
این استاد دانشگاه گفت: سازمان ها می توانند همانند انسان ها از توسعه و تعالی برخوردار باشند و این توسعه سازمانی می تواند بر روی زندگی افراد در محیط سازمانی و زندگی شخصی تاثیر بگذارد.
فاطمی تصریح كرد: انسان های دارای هوش هیجانی بالا امیدواری و نگاه مثبت آنها به مراتب بیشتر از انسان هایی است كه هوش هیجانی پایین تری دارند.
وی افزود: وجود هوش هیجانی در افراد سازمانی منتج به كمك انسان ها به یكدیگر در روند تعالی و پیشرفت می شود.
استاد دانشگاه ماساچوست یادآورشد: هر انسانی كه هیجانی را تجربه می كند بلافاصله آن هیجان در رفتار وی نمایان خواهد شد.
فاطمی گفت: در صورت مطرح نشدن مشكل افراد یك سازمان برای افراد تحمل كننده آن مشكل اثرات زیانباری ایجاد می شود.ك/2
6045/1772
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
بوشهر- ایرنا - استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد گفت: هوش هیجانی به واسطه شناخت افراد یك سازمان از رفتار درونی خود و دیگران به ارتقا ارتباطات درون سازمانی كمك وافری می كند.