تهران – ايرنا – فرماندار قرچك گفت: رزمندگان اسلام در آزاد سازي خرمشهر اين پيام را به دنيا اعلام كردند كه با حفظ وحدت و ولايت مداري مي توان بر تمامي دشمني ها پيروز شد.

علي صادقي روز يكشنبه درهمايش ايثار و مقاومت كه به منظور بزرگداشت سوم خرداد و گراميداشت شهيده طيبه واعظي در سالن همايش هاي دانشگاه پيام نور قرچك افزود: فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، نمايشي ازغرور و اقتدار ملت ايران اسلامي بود و نه تنها باعث آزادسازي يكي از مهمترين شهرهاي ايران از دست دشمن كه سرآغازي براي شكست هاي دشمن شد .

وي افزود: سوم خرداد ماه سال 1361 در تقويم سراسر افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي نمادي از مقاومت و دليري مردان و زناني است كه در راه دفاع از خاك ايران تا آخرين قطره خون خود ايستادگي كردند و با جان خود خرمشهر را آزاد كردند.

وي گفت: سالروز آزادسازي خرمشهر درعمليات غرورآفرين بيت المقدس يكي از درخشان ترين برگ هاي تاريخ معاصر ايران و عرصه تابناكي از جهاد، شهادت و ايثار مرداني الهي است كه تصويري بي نظير از دلدادگي به پروردگارشان را به نمايش گذاشتند و با اقتدا به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) دست به خلق حماسه اي ماندگار زدند كه افلاك را در نورديد.

نماينده دولت در قرچك يادآور شد: بي شك توكل به خدا، جلب رضايت ايزد منان، رهبري مدبرانه، شجاعانه و حكيمانه معمار كبير انقلاب، بهره گيري از فرهنگ عاشورايي و علوي، رشادت و از خود گذشتگي انسان هاي الهي در كنار به كارگيري بهترين روش هاي عملياتي، سبب شكل گيري بزرگترين فتح رزمندگان اسلام شد.

صادقي تصريح كرد: آزادي خرمشهر نتيجه وحدت و يكپارچگي ارتش، سپاه و بهره ‌گيري از ظرفيت هاي عظيم نيروهاي بسيج در سايه رهبري حكيمانه و قاطعانه حضرت امام خميني (ره) بود.

فرماندار قرچك افزود: پيروي و دفاع از ولايت فقيه و پاسداري از آرمان هاي امام خميني(ره) وشهيدان، بزرگترين پيام سوم خرداد براي ملت غيور ايران اسلامي است.

وي تأكيد كرد: ملت ايران و به ويژه جوانان بايد بدانند كه با پايان يافتن دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمني استكبار جهاني عليه ملت ايران پايان نيافته است، بلكه آنان ازهرفرصت استفاده مي كنند تا كينه خود را از نظام مقدس جمهوري اسلامي كه باعث بيداري تمامي ملت هاي آزاديخواه جهان شده است، با ضربه زدن به اين نظام الهي عملي نمايند.

صادقي گفت: امروز مردم و مسوولين بايد با سرلوحه قراردادن فرمايشات مقام معظم رهبري در حفظ وحدت و همدلي، توطئه هاي دشمنان اسلام را به خوبي شناخته و با بصيرت و شناخت در برابر آنان ايستادگي كنند.

تهرام/7254//1871