سنندج - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: دكتر روحانی بارها اعلام كرده كه به وعده های خود به مردم پایبند است و در آینده نزدیك نیز به استان كردستان سفر می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر نیز در ارتباط با وعده های رییس جمهوری و نیازهای مردم كردستان بحث و بررسی خواهیم كرد.

وی اظهار كرد: تلاش دولت باز كردن گره های اصلی حوزه اقتصاد و رفع مشكلات پیش روی دولت و نظام است كه اگر این مشكلات را برطرف كنیم و به رفع آن سرعت ببخشیم تاثیر آن را در همه بخش ها خواهیم دید.

او ادامه داد: پس از اولویت اول دولت كه رفع تنگناها و مشكلات اقتصادی كشور است در مرحله دوم به دنبال تحقق وعده ها هستیم.

جهانگیری گفت: هدف اصلی این سفر ابلاغ سلام دولت به مردم شریف استان كردستان است، مردمی كه همیشه در طول تاریخ بیشترین خدمات را به ایران و جمهوری اسلامی داشتند و مرزداران غیوری بودند كه با غیرت و فداكاری از مرزهای ایران، دفاع كردند.

وی با اشاره به اینكه كردستان یكی از استان های مهم كشور است كه ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوب و ثروت های زیادی در حوزه اقتصادی و فرهنگی دارد، اظهار كرد: نیروهای تحصیل كرده و پر انرژی در این استان وجود دارند كه می توانند به توسعه استان سرعت خوبی بدهند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در این سفر با مسوولین استان به منظور بررسی مشكلات و مسائل استان كردستان نشست هایی برگزار می كنیم.

جهانگیری ادامه داد: در این سفر از چند طرح مهم بازدید و چند طرح نیز افتتاح می شود.

او اظهار امیدواری كرد كه در این سفر و در گفت وگو با مسوولین استان به راهكارهای مناسب برای رفع مشكلات استان كردستان برسیم.

جهانگیری با اشاره به اینكه در كشور برخی شهرها با مشكلات اساسی روبرو هستند سنندج را یكی از این شهرها دانست كه در زمینه آب شرب وضعیت نگران كننده دارد و باید در مورد آن، آینده نگری شود.

معاون اول رییس جمهوری به احداث سدی كه به طور ویژه برای تامین آب شرب سنندج در نظر گرفته شده است اشاره كرد و گفت: از این سد بازدید می كنیم و برای رفع مسائل و مشكلات آن برنامه ریزی خواهیم كرد تا مردم دغدغه ای در تامین آب شرب نداشته باشند.

او با اشاره به اینكه هفت سد مهم در كردستان در حال اجرا است، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای اتمام سریعتر این سدها را تامین می كنیم و با مجوزی كه از دفتر رهبر معظم انقلاب گرفته ایم امیدواریم امسال و سال آینده این سدها را به پایان برسانیم.

معاون اول رییس جمهوری دقایقی پیش از طریق بالگرد سنندج را به سمت شهرستان مریوان ترك كرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سفری یك روزه به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی صبح دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان كردستان شد.

جهانگیری در این سفر یك روزه ابتدا به شهرستان مرزی مریوان می رود و ضمن بازدید از مرز رسمی باشماق مریوان، طرح تولید نان صنعتی این شهرستان را افتتاح می كند.

بازدید از منطقه هورامان در شهرستان سروآباد و افتتاح پروژه كشت و صنعت بركت و فاز جدید كارخانه بستنی عسل در سنندج از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهوری در استان كردستان است.

جهانگیری ظهر دوشنبه همچنین در جلسه ای در استانداری كردستان شركت و سخنرانی می كند و سپس جلسه بررسی مسایل استان و شورای اداری نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار می شود.

در این سفر یك روزه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت، نیرو و معاون وزیر جهاد كشاورزی و همچنین مدیرعامل بنیاد بركت، جهانگیری را همراهی می كنند.ك/2

3033/6108