رشت - ايرنا - معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش گيلان از درخشش چهار دانش آموز از اين استان در مرحله كشوري پرسش مهر رييس جمهوري خبر داد.

سيده حميرا زكي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود : پرديس ميوه چي رتبه سوم و مهدي سبزي نيز عنوان دوم كشوري را در بخش كاريكاتور به خود اختصاص داده اند.

وي اظهار داشت : محمدصادق باقي زاده در شعر و فائزه حسيني در بخش داستان عنوان دوم را در مرحله كشوري مسابقه هاي پرسش مهر رييس جمهوري از آن خود كردند.

معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان گيلان خاطر نشان كرد : همچنين در مرحله كشوري پرسش مهر رييس جمهوري هشت نفر از فرهنگيان نيز رتبه هايي را به دست آوردند.

وي بيان داشت : پنج نفر از فرهنگيان رتبه اول كشوري را در بخش سرود و سه نفر ديگر نيز در بخش كاريكاتور و وبلاگ سوم و در بخش شعر دوم شدند.

در پرسش مهر رييس جمهوري 78 اثر دانش آموزي و 42 اثر فرهنگيان استان گيلان رتبه هاي اول تا سوم رشته هاي مختلف استاني را كسب كردند كه از مجموع برگزيدگان استاني نفرات اول هر مقطع و پايه به تفكيك جنسيت به مرحله كشوري راه يافتند.

در مجموع ، 87 هزار و 853 دانش آموز و فرهنگي در پرسش مهر رييس جمهوري شركت كردند.

رييس جمهوري در آغاز سال تحصيلي 94 - 93 از دانش آموزان سووال كرد؛ ايران با مشكل جدي كمبود آب روبرو است، هر كدام از ما چگونه از آب هاي ايران مي توانيم نگهداري و استفاده كنيم.

دانش آموزان براي شركت در اين مسابقه مي توانستند آثارشان را در رشته هاي طراحي ، پوستر ، نقاشي ، كاريكاتور ، عكس ، مقاله پژوهشي ، شعر ، داستان كوتاه ، فيلم كوتاه ، وبلاگ ، سرود همگاني و نمايشنامه نويسي ارايه دهند.

آموزش و پرورش گيلان داراي بيش از 376 هزار دانش آموز است كه در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشي مشغول به تحصيل هستند. ك/3

7286/6070